Blogs

Hieronder vindt u blogs van onze medewerkers of gastblogs van onze partners:

Op zoek naar het geheim van Rotterdam (en Zwolle)

Op zoek naar het geheim van Rotterdam (en Zwolle)

Studenten Nieuwe Hanze Unie

Zet studenten van verschillende onderwijsinstellingen  bij elkaar en laat ze samenwerken aan uitdagende vraagstukken uit de regio. &nbs...

lees meer >

Trends in de vakantiemarkt voor 2016

Trends in de vakantiemarkt voor 2016

Sander van den Belt

Met KennispuntOost, onderdeel van MarketingOost, zijn we druk in de weer met onderzoeken op het gebied van toerisme en recreatie in Overijss...

lees meer >

Snelle contacten of duurzame relaties?

Snelle contacten of duurzame relaties?

Kitty Onder de Linden

Als congresbureau hebben wij veel contact met verschillende opdrachtgevers. Het blijft boeiend al die verschillende mensen, ieder met zijn e...

lees meer >

Overijssel maakt het verschil!

Overijssel maakt het verschil!

Henk van Voornveld

 Overijssel is een bijzondere provincie. Bewoners hebben geen sterk ‘Overijssel gevoel’; zij voelen zich Tukker, Sallander ...

lees meer >

Waarom?

Waarom?

Astrid Crum

Vol verwachting klopt mijn hart als ik naar de tweede editie van TEDxZwolle ga. De eerste keer was ik er niet bij. Ik had echt wat gemist ho...

lees meer >

De Top 5 vakantietrends van 2015

De Top 5 vakantietrends van 2015

Annemiek Riefel

Het nieuwe jaar is begonnen en het is inmiddels een mini traditie dat ik het jaar aftrap met een blog over dé vakantieplannen en -tre...

lees meer >

Collectief gezocht: KIP met de gouden eieren

Collectief gezocht: KIP met de gouden eieren

Lars van Egmond

Net als de Nederlandse taal is ook de marketing- en communicatiebranche onderhevig aan modewoorden, ‘brancheslang’ en termen die...

lees meer >

De overeenkomst tussen Lekker, IENS en Michelin? Zwolle, Metropool van de Smaak

De overeenkomst tussen Lekker, IENS en Michelin? Zwolle, Metropool van de Smaak

Henk van Voornveld

Het is het seizoen van de culinaire lijstjes. Eerst komt de Lekker 2015, vervolgens IENS en als kers op de taart komt Michelin met de nieuwe...

lees meer >

Van het kastje naar de stadsmuur

Van het kastje naar de stadsmuur

Rinze Kaatman

Ik beken: Ook ik ga naar de Ikea. Nu nog in Amersfoort, vanaf 2015 in Zwolle. Natuurlijk niet uit vrije wil, want dat doen 'wij mannen' niet...

lees meer >

Het is zover: ik kom uit de kast!

Het is zover: ik kom uit de kast!

Cindy Gelderman

BLOG - Ik kan het niet langer voor me houden. Al die jaren, blij met wat ik heb, maar altijd nog die éne gedachte. Die wens. Hoe zou ...

lees meer >

Als burgemeesters de wereld zouden regeren

Als burgemeesters de wereld zouden regeren

Henk van Voornveld

Vooruit naar de Hanze Afgelopen week heb ik met veel interesse het tv-programma ‘Tegenlicht’ bekeken met als titel ‘Als bu...

lees meer >

An Englishman in New York

An Englishman in New York

Annemiek Riefel

En van Sting en New-York ga ik meteen naar Duitsland. Een overgang, I know. Maar nu de Duitse gast met z’n schep en emmertje de Nederl...

lees meer >

Wat ondernemers moeten weten over een destinatie-marketing organisatie

Wat ondernemers moeten weten over een destinatie-marketing organisatie

William Bakker

Onderstaande blog van William Bakker, ervaren marketeer in de toeristische branche, vonden wij op zijn website www.wilhelmus.ca. Hij geeft a...

lees meer >

Zwarte Cross: bordeel of strippers?

Zwarte Cross: bordeel of strippers?

Cindy Gelderman

Bijna vakantie! En dat betekent: de vrijetijdseconomie maar eens goed stimuleren. Nu zou ik dan eigenlijk in Overijssel op vakantie moeten g...

lees meer >

Viva a febre laranja!

Viva a febre laranja!

Rinze Kaatman

Om maar met de deur in huis te vallen: deze blog gaat voornamelijk over voetbal. Geen voetballiefhebber? Geen enkel probleem. Lees gerust ni...

lees meer >

Apps: Doel of Middel?

Apps: Doel of Middel?

Alice Hulshof

Apps, je hebt ze in alle soorten en maten, er zijn er miljoenen en elke 30 seconden wordt er een nieuwe app uitgebracht. Onlangs werd ik uit...

lees meer >

Luisteren naar je gast

Luisteren naar je gast

Annemiek Riefel

De klant is koning! Een oude Nederlandse spreuk die door ondernemers vaak wordt gebruikt. Niet iedereen is het hiermee eens. Daar kunnen we ...

lees meer >

Oeps interview blooper hahaha

Oeps interview blooper hahaha

Ronald Klappe

Voor een marketingmedewerker zijn dit de krenten in de pap. Je bedenkt iets en het gaat viraal, wat wil je nog meer? Veel bedrijven proberen...

lees meer >

Meer online, meer online!!

Meer online, meer online!!

Luuk Kelderman

Ja, deze zin is de afgelopen week in een ietwat gewijzigde vorm veel in het nieuws geweest. Daar zal ik verder niet over uitweiden, dat doen...

lees meer >

Deeleconomie: Kans of bedreiging voor toeristische ondernemers?

Deeleconomie: Kans of bedreiging voor toeristische ondernemers?

Anniek van Buren

Het is al eerder gezegd dat de deeleconomie een echte trend is en al grote stappen heeft gemaakt. Door online platformen komen we snel in co...

lees meer >

Welkom op de Socialympics!

Welkom op de Socialympics!

Rinze Kaatman

De zomerspelen van Londen in 2012 werden al de eerste Sociale Olympische Spelen genoemd, Sotsji 2014 is helemaal ‘online’. Dat l...

lees meer >

Waar ga jij dit jaar naartoe op vakantie?

Waar ga jij dit jaar naartoe op vakantie?

Annemiek Riefel

De eerste twee weken van 2014 zijn voorbij. De eerste resultaten van onze goede voornemens zijn zichtbaar. Witte vlekken in de agenda’...

lees meer >

Online marketing trends 2014

Online marketing trends 2014

Anniek van Buren

  Het is alweer december, voor je het weet is het jaar alweer voorbij. Dit is ook de tijd dat de trendlijsten voor 2014 je om de oren v...

lees meer >

Waar begint de vakantiekeuze?

Waar begint de vakantiekeuze?

Cindy Gelderman

Als ware detectives hebben we de afgelopen tijd de toeristische consument eens flink onder de loep genomen. Ik voelde me een echte speurneus...

lees meer >

Beken jij al kleur?

Beken jij al kleur?

Alice Hulshof

Toen ik tien jaar geleden na mijn NHTV studie in het toerisme ging werken, waren we nog op een hele andere manier met marketing bezig dan nu...

lees meer >