Op zoek naar het geheim van Rotterdam (en Zwolle)

Studenten Nieuwe Hanze Unie

Op zoek naar het geheim van Rotterdam (en Zwolle)

Zet studenten van verschillende onderwijsinstellingen  bij elkaar en laat ze samenwerken aan uitdagende vraagstukken uit de regio.  De Nieuwe Hanze Unie, een samenwerkingsverband tussen ondernemers, overheid, onderzoek en onderwijs waarin mbo- en hbo-studenten multidisciplinair, complementair en multilevel werken aan vraagstukken die spelen in de regio.  Dat is  de Nieuwe Hanze Unie. Wij van MarketingOost waren er als de kippen bij om deze studenten aan het werk te zetten en ze op zoek te laten gaan naar de identiteit van (Regio) Zwolle. Twintig studenten zijn aan de slag gegaan en zijn net terug na een driedaags bezoek aan Rotterdam.  Een inspirerende en leerzame ontdekkingsreis. Eén van de studenten schreef  na afloop een korte blog:

De trip '010' zit erop! De debriefing bij MarketingOost is gedaan (en die was scherp!) en de teams kunnen aan de slag. Wat een fijne energie en wat is iedereen trots op elkaar! Iets met gelijkwaardigheid, reflectie en samen... Een bedankje van de studenten:

Met ruim 20 man zitten we in de trein; Rotterdammers om ons heen, maar toch uit volle borst zingend: ‘Ik ben een Zwollenaar’. Op weg naar onze laatste opdracht: pitchen voor ruim 50 man die branden van nieuwsgierigheid naar ‘Hét geheim van Rotterdam’.  (Er werd ook een artikel aan gewijd in het landelijk dagblad Metro)
Daar gaan wij ze eens mooi teleurstellen. Rotterdam heeft namelijk helemaal geen geheim!

Van een bezoek in het stadhuis bij Kitty Tang, aan de chinees met wethouder Van Struijvenburg tot een interessante presentatie bij Rotterdam Partners en uiteindelijk een knallende afsluiter metJan Rotmans in de Witte Aap. Wat hebben wij in twee dagen veel gezien, gedaan, maar vooral veel van de stad Rotterdam opgesnoven. Naast heel veel lol met elkaar en lekker eten in de Markthal, hebben wij ook veel geleerd; er is geen geheim wat wij inpakken en in onze zak steken.

Wat wij wel mee nemen is inzichten. Inzichten in de citymarketing die toegepast is op de stad Rotterdam waar wij enorm veel van kunnen leren. Tuurlijk, een beetje afkijken mag, maar Zwolle en Rotterdam zijn steden van een ander niveau. Wij moeten het op onze eigen manier aanpakken, maar wel met alle tips en tricks in ons achterhoofd die wij de afgelopen dagen hebben gehoord.
De presentaties waren divers, interessant, verrassend en bovendien enorm inspirerend en van waarde voor ons project. Ontzettend bedankt voor deze inzichten en we hopen jullie op 3 juni te zien en met trots het eindresultaat met jullie kunnen delen.

Sanne Kreikamp, namens alle studenten

Thanks Sanne en iedereen!

Volg alle avonturen van de studenten van de Nieuwe Hanze Unie:

VOLG NIEUWE HANZE UNIE OP FACEBOOK

VOLG NIEUWE HANZE UNIE OP TWITTER

Publicatiedatum: maandag 15 februari 2016

Reageren?

Reactie plaatsen op dit artikel