Snelle contacten of duurzame relaties?

Kitty Onder de Linden

Snelle contacten of duurzame relaties?

Als congresbureau hebben wij veel contact met verschillende opdrachtgevers. Het blijft boeiend al die verschillende mensen, ieder met zijn eigen ideeën, gewoontes en persoonlijkheid!

Bij een eerste kennismaking is het altijd even aftasten hoe iemand is en of de klik er is. Want juist in de branche waarin wij werken is het belangrijk om goed en prettig met elkaar te kunnen samenwerken en een gezamenlijk belang na te streven.

Klikt het niet dan wordt iedere samenwerking lastiger. En gezien de lange lead-time van congressen is het contact extra belangrijk, omdat het zeker 3 jaar kan duren vanaf het eerste contact, totdat het congres daadwerkelijk plaatsvindt.

 Na kennismaking  met een opdrachtgever die een congres of andere zakelijke bijeenkomst hier in de Regio Zwolle uit wil zetten, maken wij doorgaans een locatievoorstel met mooie plaatjes die een goede indruk van de locaties geven. Daarna nodigen we de opdrachtgever uit om ‘live’ de geschikte locaties te komen bekijken en stellen we een bezoekprogramma op.

Met de auto langs de locaties toeren of nog mooier, op de fiets, als deze dicht bij  elkaar liggen. Dat is helemaal relaxed en je hebt zo meer tijd om elkaar te spreken. Zo ben ik zelf ook een keer met de redactie van Meeting Magazine op een Herman Brood step gaan toeren. Heel leuk, maar ook pittig voor de beenspieren :-).

Na het bezoek vragen we offertes op. Als de opdrachtgever een keuze heeft gemaakt koppelen we hem/haar aan de locatie. We regelen daaromheen het vervoer, de hotelaccommodatie, dinerlocaties en, als men dit wil, contacten met specialisten en overheden binnen de regio voor een ontvangstborrel of een speech. Mooi om dan het plaatje samen rond te maken. Op de dag zelf komen we ook langs en na het congres evalueren we hoe men de stad, locatie en contacten met de verschillende partijen en het congresbureau heeft ervaren.

 Het is vreemd en best jammer als het congres dan echt voorbij is, dat de contacten dan ook weer minder worden. Inherent aan de business, je werkt naar een piek en dan is het in één of twee dagen weer achter de rug.

 Zaak om het niet bij dat snelle contact te houden maar af en toe de band weer aan te halen en te streven naar een duurzame relatie. Mensenwerk; dat is het!

 Kijk voor meer informatie op : www.congresregiozwolle.nl

Publicatiedatum: vrijdag 3 juli 2015

Reageren?

Reactie plaatsen op dit artikel