Benchmark cijfers: onderzoek naar Destinatie Marketing Organisaties in Nederland en het gebruik van ‘nieuwe’ marketing

Benchmark cijfers: onderzoek naar Destinatie Marketing Organisaties in Nederland en het gebruik van ‘nieuwe’ marketing

Hoe sociaal zijn toeristische promotieorganisaties (DMO) in Nederland op dit moment? Tweedejaars studenten van de NHTV hebben in samenwerking met het destinatiemarketingbureau  LocalSecretnet als in 2012, onderzoek gedaan naar de inzet van nieuwe marketingtechnieken. Is er vooruitgang geboekt of worden de nieuwe middelen nog steeds op een klassieke manier ingezet door de DMO’s?

Nieuwe marketing op websites van de DMO’s

Om de nieuwe marketingtechnieken te analyseren zijn er bij de Quick Scans scores genoteerd voor de functionaliteiten van de website, het gebruik van verschillende social media en de aanwezigheid van een eigen app. De Quick Scan is een momentopname voor de periode 08/09 – 07/10 2014.

Hoe de regio's  van MarketingOost het er hebben afgebracht vind je op de site van Travelnext

Publicatiedatum: vrijdag 3 juli 2015