Toeristen 'komen thuis in Twente'

Toeristen 'komen thuis in Twente'

Campings en bungalowparken Twente lanceren nieuwe promotiecampagne

Twentse verblijfsaccommodaties, gebundeld in het Camping & Bungalowpark Overleg Twente (CBOT), zijn samen een landelijke campagne gestart om het aanbod kampeer- en bungalowvakanties in Twente te promoten. De campagne ‘Thuiskomen in Twente’ vormt de aftrap van het nieuwe toeristische hoogseizoen in Twente.


Samenwerken
De nieuwe Twentse campagne is erop gericht de vakantieganger uit eigen land te overtuigen de vakantie door te brengen in Twente. Niels Stijger, eigenaar van Landgoedcamping Het Meuleman en voorzitter van het CBOT, benadrukt het belang van de samenwerking: “Samenwerking is cruciaal, zowel binnen Twente als binnen Gastvrij Overijssel. Alleen zo kunnen we de toeristen verleiden om naar Twente te komen. Vanuit het CBOT hebben we het volste vertrouwen in de nieuwe koers voor Twente, met ondersteuning van Regio Twente, Provincie Overijssel en MarketingOost.”

Bereik
De campagne ‘Thuiskomen in Twente’ loopt tot de zomervakantie. Gerichte social media en online campagnes staan centraal en via regionale radio- en televisiestations in voornamelijk het westen van het land zal de boodschap worden verspreid. Op de website www.thuiskomenintwente.nl vindt de bezoeker een uitgebreid overzicht van Twentse verblijfsaccommodaties, lezersaanbiedingen en evenementen in de regio. De campagne draagt bij aan de versterking van de naamsbekendheid van Twente als toeristisch merk.

Positief
’Thuiskomen in Twente’ moet toeristen verleiden deze zomer naar Twente te komen. Bert van de Maat van Vakantiepark & Partycentrum ‘t Mölke: “Ondanks dat de feestdagen vroeg vielen dit jaar, zijn de voortekenen voor de zomer positief. We zijn als Twentse ondernemers helemaal klaar voor het hoogseizoen. Laat de toerist maar komen!”

Publicatiedatum: woensdag 25 mei 2016