Sail Kampen

Sail Kampen

Aanleiding

Voor de IJsseldelta is in 2014 de campagne “Ontdek de IJsseldelta; Nederland in het klein” opgezet. Met deze campagne worden de diverse thema’s binnen het merk IJsseldelta uitgelicht (varen, fietsen, wandelen en de drie Hanzesteden). Dit doen we door 4 grote evenementen (met en nationaal en/of internationaal karakter) nóg meer uit te dragen en te promoten. Een van deze evenementen is Sail Kampen.

Doel

Het doel van de Campagne “Ontdek de IJsseldelta; Nederland in het klein” is het creëren van naamsbekendheid met als hoofddoel de economie in het gebied te versterken.

Actie

Er zijn enorm veel activiteiten ondernomen ten aanzien van de Free Publicity. Landelijk gezien is geadverteerd in De Telegraaf, de Waterkampioen en regionaal in media van Wegener en overige lokale media.

Er is een youtube-filmpje online gezet met daarin een 'blooper' van collega Claudi, die in gesprek met de burgemeester in het water valt. Deze ging als een razende 'viraal'. Deze internethit is inmiddels bijna 4,5 miljoen bekeken en heeft ervoor gezord dat landelijk en zelfs in alle uithoeken van de wereld aandacht is besteed aan Sail Kampen.

Resultaat

Bekijk hier de resultaten van Sail Kampen

Project video

Sail Kampen