Wat zie je als je in de spiegel kijkt? Vanaf deze week zou het antwoord weleens kunnen zijn: de Tukker in jou. Met spiegels op onverwachte plekken en een test vol Twentse nuchterheid daagt Twente deze zomer inwoners en bezoekers uit om zichzelf te testen. Hoe Twents ben jij echt?
De Tukker Test is geen brave online quiz. Het is een ervaring die je letterlijk een spiegel voorhoudt, in toiletten, op stations, bij lokale ondernemers en in de bussen van RRReis. Op de spiegels zie je een sticker met een QR-code die je naar de test leidt. Na een paar droge vragen krijg je een uitslag met een dikke knipoog én een persoonlijke tip uit het Twentse vrijetijdsaanbod die past bij jouw type Tukker. Zo word je als vanzelf ingewijd: een intukkeringscursus op z’n Twents.
“Het onderscheidende van Twente zit in het DNA van de Tukker,” zegt Alice Voorhorst van Twente Marketing. “Eigenzinnig, rechtdoorzee en met een droge dosis humor. Met deze campagne houden we mensen een spiegel voor, letterlijk én figuurlijk.”
De campagne is deze zomer niet te missen. Je vindt de Tukker Test terug bij tientallen ondernemers in de vrijetijdssector, op bierviltjes in horecazaken, posters in accommodaties en spiegels in bijvoorbeeld musea of toeristische informatiepunten. Ook in de bussen van RRReis komt de campagne prominent in beeld dankzij de samenwerking met vervoerder Arriva.
Een opvallende rode Volkswagenbus rijdt door de regio om ondernemers te voorzien van campagnepakketten vol stickers, posters en spiegels. Ondernemers worden daarnaast opgeroepen om actief mee te doen en de campagne in hun bedrijf zichtbaar te maken. Zo zorgen we samen voor een herkenbare campagne die leeft in heel Twente.
De campagne loopt de hele zomer. Ondernemers die willen aanhaken of campagne-items willen aanvragen, kunnen terecht op: www.twentemarketing.com