Toeristische Overijsselkranten persoonlijk door MarketingOost uitgedeeld over de grens
Op vrijdag 19 september is de toeristische campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op een ludieke manier gelanceerd in het Duitse Nordhorn. Een opvallend oranje VW-busje reed door de stad om de speciale Overijsselkranten uit te delen. Bij deze gelegenheid ontvingen voorbijgangers niet alleen de krant, maar ook heerlijke mini-stroopwafels en een persoonlijke uitnodiging. De Duitse buren worden hiermee letterlijk uitgenodigd om Overijssel in ‘Das andere Holland’ te ontdekken. Zowel gezinnen met kinderen als stellen, of het nu gaat om een dagje uit of een vakantie. De krant is ook huis-aan-huis bezorgd in een aantal grensregio’s
Succesvolle ervaringen van Duitse toeristen in Overijssel
De campagne richt zich op het aantrekken van Duitse toeristen naar Overijssel, waar zij al zeer positief op terugkijken. Uit recent onderzoek blijkt dat maar liefst negen op de tien Duitse bezoekers hun verblijf in Overijssel beoordelen als goed tot uitstekend. Duitse toeristen geven zelfs hogere beoordelingen dan Nederlandse bezoekers, vooral voor de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Hoewel de prijs-kwaliteitverhouding iets lager wordt beoordeeld, blijft het algemene oordeel zeer positief. Dit succes wil MarketingOost verder uitbreiden door middel van deze campagne.
Gerichte campagne met dubbel effect: online en offline
Naast de verspreiding van de Overijsselkrant in de Duitse grensregio’s Graafschap Bentheim en Emsland, voert MarketingOost ook een gerichte online en social media campagne. Deze campagne wil Overijssel promoten als dé bestemming voor natuurvakanties, culturele uitstapjes en actieve recreatie. De Overijsselkrant biedt een breed aanbod aan toeristische tips, variërend van musea en wandel- en fietsroutes in de natuur, tot gezellige accommodaties zoals B&B’s, boetiekhotels en vakantieparken.
Overijssel populair onder Duitse vakantiegangers
Met meer dan een miljoen Duitse overnachtingen in 2023 is Overijssel al een geliefde bestemming onder onze oosterburen. Natuur, wandelen, fietsen en zelfs citytrips en funshoppen zijn populaire activiteiten voor Duitse toeristen. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren stabiel blijft of zelfs groeit. Met een divers aanbod speelt de Overijsselkrant in op de voorkeuren van deze bezoekers, waarbij de Nederlandse gezelligheid en kwalitatief goede accommodaties een belangrijke rol spelen. Met deze inzichten streeft MarketingOost ernaar Overijssel top of mind te houden als aantrekkelijke en toegankelijke vakantiebestemming voor de Duitse toerist.
Overijssel: een bestemming voor nu en de toekomst
De Overijsselkrant is niet alleen een gids voor de herfstvakantie van 2024, maar ook een bewaarexemplaar voor de vakantieseizoenen van 2025. De Overijsselkrant is uitgegeven in co-creatie met Libertas Advies. Duitse bewoners van de grensregio’s – maar ook daarbuiten – die geïnteresseerd zijn in het aanbod van Overijssel in ‘Das andere Holland’ kunnen een kijkje nemen op de campagnepagina: Erleben Sie die Provinz Overijssel (das-andere-holland.de)
En wij houden je op de hoogte van de het laatste nieuws uit de regio.