Fill 1 Fill 1

Nieuwe Beleefkaart IJsseldelta

Group 10 22 mei 2025

‘Proef de streek, voel het water, ervaar de rust’

De IJsseldelta heeft er een nieuwe troef bij: de Beleefkaart IJsseldelta is gelanceerd! Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen. Met tips voor fietsen, wandelen, varen, overnachten en genieten van streekproducten, laat de kaart zien wat deze unieke regio aan de monding van de IJssel allemaal te bieden heeft. De Beleefkaart is tot stand gekomen in samenwerking met de gemeenten Zwartewaterland, Kampen, Zwolle, Kampen Partners, de Gebiedscoöperatie IJsseldelta en diverse recreatieve en toeristische partners. Er zijn 10.000 exemplaren gedrukt en de kaart is gratis verkrijgbaar bij onder andere Tourist Informatie Punten, gemeentehuizen en aangesloten ondernemers.

Ontdek en beleef de IJsseldelta: van Hanzestad tot polderlandschap

De IJsseldelta is een gebied waar historie, natuur en water samenkomen. Denk aan de karakteristieke Hanzesteden Zwolle, Kampen en Hasselt, het tapijtstadje Genemuiden en het waterrijke Zwartsluis. Midden in dit gebied ligt het Nationaal Landschap IJsseldelta met één van de oudste polders van Nederland. De Beleefkaart helpt bezoekers op weg met routes langs uitkijktorens, jachthavens, boerderijwinkels, rustpunten en culturele bezienswaardigheden. Ideaal voor een zomerse dag vol ontdekkingen of een meerdaags verblijf in eigen streek. Het afwisselende aanbod wordt op de Beleefkaart getoond en er wordt door middel van QR codes naar de website doorverwezen voor meer inspiratie en informatie.

Socialmedia campagne: zomer in de IJsseldelta

Om de kaart en de veelzijdige regio onder de aandacht te brengen loopt van eind mei tot eind juni een gerichte socialmedia campagne. Via Facebook worden inwoners, toeristen en dagrecreanten geïnspireerd met verhalen en beelden die aansluiten bij drie thema’s: Proef de streek, Voel het water en Ervaar de rust. De campagne verwijst naar een overzichtelijke landingspagina Zomer in IJsseldelta – Ontdek de IJsseldelta. Van oktober tot medio maart komt er een winterse variant van de socialmedia campagne met passende content.

Wellicht ook interessant

Nieuws
Grensoverstijgende promotiestunt in Gronau: “Hey Nachbarn, komm mal rüber!”
Nieuws
MarketingOost in NRIT Magazine: zo bouwen we aan een onweerstaanbaar Overijssel
Contact
Fill 1