Campagnes Twente
"Wees trots op wie je bent, ook al kom je niet uit Twente."
Tijdens een vakantie in Twente willen we mensen bewust stil laten staan bij hun huidige leefstijl. We laten bezoekers kennismaken met de Twentse levenshouding en mentaliteit. Tukkers gaan niet mee met elke hype en houden zich minder bezig met oppervlakkigheden. Hier hebben we nog oprechte aandacht: voor elkaar, onze omgeving, de producten die te leveren etc. Dat zit in ons DNA en is een grootgoed. De bezoeker willen middels deze spreuken daarop attenderen, met het doel om mensen weer iets dichter tot zichzelf te laten komen. Middels de positionering ‘Tijd zat in Twente’ voert Twente Marketing diverse promotiecampagne swaarbij de mentaliteit van Tukkers centraal staat. Een paar succesvolle campagnes op een rij:
Boekje: 'Geluk in een tuk'
|
Twentse mentaliteit zichtbaar in green graffiti
Op meer dan 70 toeristische locaties door heel Twente zijn er spreuken met green graffiti op het wegdek geplaatst. De spreuken zijn geplaatst in alle 14 Twentse gemeenten op plekken waar veel publiek langs komt. Of juist niet. De green graffiti kan ongeveer 3 maanden blijven zitten en zal dan verdwenen zijn. Alle geplaatste teksten zijn, door de gebruikte materialen en technieken, niet schadelijk voor mens, dier of milieu en dus vrij van oplosmiddelen, chemische bestanddelen en giftige stoffen.
Digitale outdoor campagne 'Tijd zat in Twente'
Vlak na de zomervakantie van 2019 is er rondom het manifest weer een impuls gegeven. Gehaaste reizigers, die altijd tijd tekort komen, zijn letterlijk wakker geschud. Door ze bewust te maken van het gehaaste gedrag en op het Twents gedachtengoed wijzen: Tijd Zat in Twente. Middels een digitale outdoorreclame op de stations Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Centraal zijn treinreizigers gedurende 3 weken in aanraking met onze campagne gekomen. De outdoorreclame is digitaal ondersteund door adverteren via 9292ov.nl en Indebuurt.nl (Persgroep).