Gratis nieuwe folder voor promotie Zwolle

Gratis nieuwe folder voor promotie Zwolle

Gratis nieuwe folder beschikbaar voor promotie Zwolle
MarketingOost/Zwolle Marketing geeft invulling aan rebranding merk Zwolle

In de webshop van MarketingOost is vanaf vandaag een gratis nieuwe folder beschikbaar voor iedereen die bezoekers in Zwolle wegwijs wil maken in de mooie Hanzestad. De folder is te bestellen via www.marketingoost.nl/nl/webshop. De folder is inmiddels actief verspreid bij 55 overnachtingsmogelijkheden in de wijde omgeving van Zwolle.   De folder is gebaseerd op de tips die MarketingOost gaf aan 3 op reis. Zwolle is dit najaar te zien in dit televisieprogramma. De folder focust op gave winkels, Zwolse iconen en hippe restaurantjes.

 Rebranding

De folder maakt onderdeel uit van een nieuwe koers van Zwolle Marketing. De organisatie is bezig  met een rebranding van het merk Zwolle. Samen met een groot aantal partners is gewerkt aan een nieuwe positionering voor een nieuwe doelgroep. Zwolle krijgt een nadrukkelijker profiel krijgt, met een duidelijke ambitie richting de toekomst. Hiermee wil de stad nieuwe doelgroepen aantrekken. Daarom is eind vorig jaar de ambitie om in 2030 4eeconomische topregio van Nederland te worden, vastgesteld in het college van Zwolle.

 4e economische topregio

Met de ambitie 4eeconomische topregio te worden, maakt Zwolle deel uit van de economische hoofdstructuur van Nederland. Daarmee wordt de stad van belang voor de BV Nederland. Dat biedt perspectief voor infrastructuur, financieringen vanuit het rijk, new business.   Om 4e economische topregio te worden (en dus de driehoek Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven af te maken tot een vierkant) moet de stad Zwolle een magneet worden voor young potentials. Om daar te komen wordt de komende tijd veel aanbod ontwikkeld in de stad voor deze doelgroepen. De eerste resultaten worden zichtbaar (muurschilderingen, Roggestraat, instagrammable kunst in de openbare ruimte). Zwolle Marketing werkt hierbij samen met de gemeente, ZwolleFonds, culturele partners en overige partners.

 Experimentele Hanzestad

Om bekend te maken dat Zwolle zo aantrekkelijk is voor young potentials positioneert Zwolle Marketing Zwolle als experimentele Hanzestad. Een oude binnenstad met veel ruimte voor experiment en innovatie. Claudi Groot Koerkamp is Brandmanager bij Zwolle Marketing: ‘De afgelopen periode zijn wij druk bezig geweest met het vernieuwen en ontwikkelen van onze middelen en kanalen zodat deze aansluiten bij de wensen van de nieuwe doelgroepen. We willen Zwolle een nieuw imago geven. Voortbordurend op onze identiteit maar toewerkend naar de toekomst voegen we een nieuw hoofdstuk toe aan de stad.

 Samen de schouders er onder

Groot Koerkamp: ‘Succesvolle citymarketing doe je niet alleen, dat doe je met z’n allen. Daarom nodig ik iedereen in de stad uit mee te denken hoe zijn of haar bedrijf aantrekkelijk gepositioneerd kan worden voor de young potential.   Hiertoe hebben we een aantal gratis mogelijkheden om mee te liften op de Zwolse branding: de visit Zwolle agenda (visitzwolle.com), reclameborden langs de ringweg, social media kanalen, beeldbank.   Binnenkort komt er een toolkit beschikbaar waarmee we het iedereen nog makkelijker te maken onze prachtige stad bij nieuwe doelgroepen onder de aandacht te brengen.

Publicatiedatum: vrijdag 14 augustus 2020