Hoe omdenken nieuwe kansen creëert voor de vrijetijdseconomie

Hoe omdenken nieuwe kansen creëert voor de vrijetijdseconomie

MarketingOost Symposiumweek: bewuste bestemmingen-omdenken in tijden van corona

 De MarketingOost Symposiumweek wordt dit jaar in een virtuele editie aangeboden met als thema: ‘Bewuste bestemmingen, omdenken in tijden van corona’. Dagelijks kort maar krachtige inspiratiepraat van sprekers uit binnen- en buitenland zoals Nicholas Hall, oprichter   Digital Tourism Think Tank, Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing en Merlijn Pietersma, Leisure strateeg bij ZKA Agency. Tijdens de afsluitende Symposiumshow op donderdag 26 november gaan tafelgasten gedeputeerde Roy de Witte, Conrad van Tiggelen, directeur Strategy & Branding NBTC Holland Marketing, Margé Hans, eigenaar Restaurant de Rheezerbelten en Rheezer Bistro, Tim Lammers, ondernemer Big Insects en Evelyn Borgsteijn, directeur MarketingOost met elkaar in gesprek over het thema van deze symposiumweek.

 Bewuste bestemmingen/regio’s – balans leefbaarheid en economie

Zeker in deze crisistijd is het van belang dat we bewust met onze bestemming omgaan. Een juiste balans tussen leefbaarheid en economie is essentieel. Tijdens deze symposiumweek met dagelijkse 12-uurtjes delen topsprekers en experts hun kennis en ervaringen tijdens de inspiratiepraat rond dit thema. Ook vrijetijdondernemers delen hun verhaal en er zijn verdiepende MarketingOost sessies over de VisitOost campagnes en de kansenkaart voor de vrijetijdseconomie in Overijssel.

 Locatiepraat – Omdenken door ondernemers in de vrijetijdsector

De reporters van de MarketingOost Symposiumweek zijn – geheel coronaproof - op bezoek geweest bij echte omdenkers in de vrijetijdindustrie binnen Overijssel. Zo vertelt Jolanda Theisens over Circo Lodge, een circulair verblijfsconcept en deelt Marlisa van Taman Indonesia: “door de stilstand van Corona hebben we ideeën die al borrelden een kans kunnen geven en kunnen doorontwikkelen.”   Raymond Strikker geeft namens Culitour en Landhuishotel De Bloemenbeek aan: “Als mens, leider en ondernemer word je geacht allerlei beslissingen te nemen op een kompas in de mist.” Volgens Herman Pronk, eigenaar van de Wilgenweard is het: ‘In het begin wel even paniek, vervolgens woede en teleurstelling en uiteindelijk acceptatie. En vanuit die acceptatie kun je weer creatief worden.” De andere locaties die hun aanpak, verhaal en praktische tips delen zijn Ralph Keuning, directeur Museum de Fundatie en Jos Hogenbirk van Kamper Events. Juist in deze tijd is creativiteit cruciaal. Benieuwd naar hoe deze ondernemers de draad hebben opgepakt? Het afwisselende en prikkelende programma biedt volop inspiratie voor geinteresseerde ondernemers, overheidsinstanties en betrokken partijen binnen de vrijetijdeconomie. Deelnemen is gratis, aanmelden kan via: https://www.marketingoostsymposium.nl/aanmelden/


MarketingOost Symposiumweek terug kijken? 
Ook dat kan uiteraard!   Ga naar marketingoostsymposium.nl   en bekijk alle 12-uurtjes, de  MarketingOost symposium Show en de presentaties terug.  

Publicatiedatum: woensdag 18 november 2020