Je hoeft niet naar ‘daar’, je vindt het allemaal ‘hier’

Je hoeft niet naar ‘daar’, je vindt het allemaal ‘hier’

Nederland heeft vele prachtige onbekende plekken, dus “hier moet je zijn”!

De campagne ‘hier moet je zijn’ is gelanceerd. ‘Hier moet je zijn’ is een beweging, een gezamenlijk initiatief vanuit de sector, met als doel om de Nederlandse bezoekerseconomie op een verantwoorde manier weer op vlieghoogte te brengen. MarketingOost werkt hierin samen met NBTC en andere partners om Nederlanders te laten zien hoe verrassend mooi het ‘hier’ in Nederland is. “Juist nu willen we Nederlanders wijzen op de onontdekte plekken van Overijssel. Dat kan perfect met deze beweging die enorm goed aansluit bij onze eigen campagne”, aldus Alice Voorhorst, manager branding.

 Naast acute steun werken aan herstel met voorlichtingscampagne

Feit blijft dat de toeristische sector keihard wordt geraakt door de coronacrisis, ondanks de aangekondigde versoepelingen. Uit onderzoek van NBTC blijkt dat we dit jaar veel minder buitenlanders kunnen verwachten en dat ook een groot deel van de Nederlanders ondanks de versoepeling nog niet op vakantie gaat. Daarom wordt parallel aan de inzet van acute steunmaatregelen nu ook hard gewerkt aan herstel. Eén van de initiatieven van de herstelaanpak is de voorlichtingscampagne: ‘Hier moet je zijn’. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland. MarketingOost werkt mee aan deze herstelaanpak en heeft zitting in de werkgroep.

 Je hoeft niet naar ‘daar’, je vindt het allemaal ‘hier’

Want ondanks dat de grenzen met Europese landen binnenkort in toenemende mate opengaan, is de verwachting van het NBTC dat veel Nederlanders er veilig op uittrekken in eigen land. Door de huidige crisis krijgen we als Nederlanders een kans om ons eigen land te herontdekken en verder te kijken dan de bekende plekken. Met de voorlichtingscampagne ‘Hier moet je zijn’ willen we in eerste instantie Nederlanders inspireren om deze prachtige onbekende plekken te ontdekken en om in de toekomst net wat vaker voor ‘hier’ te kiezen.

 Ook buurlanden veilig en vertrouwd naar Nederland

Met een variant op deze voorlichtingscampagne bereiken we ook toeristen uit Duitsland en België. De versoepeling van de huidige coronamaatregelen zorgt er immers voor dat toeristen uit Duitsland en België weer langzaam vakanties en weekendjes weg naar Nederland durven te plannen. Normaal gesproken is ruim 40 procent van alle buitenlandse toeristen die naar Nederland komt, afkomstig uit onze buurlanden. Voor Overijssel is dit zelfs bijna 70%. Met ‘Hier moet je zijn’ en ‘Hier musst du sein’ willen we ook hen inspireren de voor hen onbekende plekken te bezoeken.

 MarketingOost zet in op Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands

MarketingOost werkt samen met NBTC aan dit initiatief voor duurzaam herstel van de toeristische sector en neemt dit mee in de campagnes voor Overijssel. Op dit moment loopt er bijvoorbeeld een online campagne om Nederlanders te attenderen op de On-Nederlands mooie plekken in Overijssel. De campagnestrategie is aangepast naar de fases waar we in zitten in deze crisis. Tijdens de eerste fase – de intelligente lockdown – is vooral ingezet op de eigen inwoners. Nu zetten we in op de online fase om Nederlanders te attenderen op de mogelijkheden in Overijssel en vanaf het najaar zetten we in op de Overijssel campagne op onder andere Ster & Cultuur. Uiteraard zetten we in het najaar, wanneer alles hopelijk weer “normaal” is, ook in op online media én pers.

“Wij hebben altijd al gezegd dat Overijssel on-Nederlands mooi is. Voor een bezoek aan een wijngaard of kajakken in een Nationaal Park hoef je niet naar het buitenland” zegt Alice Voorhorst. De kans dat we deze zomer ons eigen land gaan herontdekken is groter dan ooit. Maar los daarvan passen avonturen dichtbij huis uitstekend in een tijd van klimaatverandering en duurzaamheid. Dus ben je dit jaar op zoek naar on-Nederlandse plekken waar je je – soms nog – alleen op de wereld waant? VisitOost. Je bent van harte welkom!

Publicatiedatum: donderdag 4 juni 2020