MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

Corona is nog niet voorbij, maar de intentie om in het najaar op vakantie te gaan is er zeker. Uit een recente peiling onder het consumentenpanel van MarketingOost geeft bijna 1 op de 3 ondervraagden aan dit najaar nog een weekendje weg te gaan. Vooral september en oktober (buiten de vakantieperiode) zijn populair. MarketingOost speelt met de campagne van VisitOost in op deze behoefte. Door het inzetten van een TV-commercial zet zij Overijssel dit najaar in de spotlight om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en een impuls te geven aan het aanbod van vrijetijdsondernemers.

Maar men kijkt ook al vooruit naar december. Zoals verwacht is Corona de belangrijkste reden om niet weg te gaan dit najaar. Ruim driekwart van de ondervraagden maakt zich zorgen over de komst van een tweede coronagolf. Twee derde wil dan ook alleen ergens naartoe gaan als duidelijk is hoe er met de maatregelen wordt omgegaan.   

In de peiling wordt ook aangegeven dat landgoederen en kastelen bezoeken – na wandelen – erg in trek is bij de doelgroep waar VisitOost zich op richt. Deze conclusie komt uit een peiling van het consumentenpanel van MarketingOost. *

Overijsselse Twente centraal in commercial
De interesse in kastelen en landgoederen komt samen met de VisitOost commercial die van 14 t/m 30 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Twente. De kastelen en landgoederen die er staan, geven de kijker het gevoel zich in de Bourgogne te bevinden, maar het is gewoon hier in het on-Nederlandse Overijssel. 

Online minigids Overijssel voor ondernemers
Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost minigids ontwikkeld. De minigids kunnen ondernemers in Overijssel implementeren op hun website om zodoende de bezoeker meer informatie te geven over haar vakantie of dagje uit in Overijssel. Via een eenvoudig menu kan de ondernemer zijn eigen banner ontwikkelen en op de site plaatsen. VisitOost brengt hiermee relevante agenda-items, verhalen en tips over de omgeving van de betreffende ondernemer onder de aandacht. Op dit moment wordt de minigids al door meer dan 200 ondernemers gebruikt zoals De Harmonie (Giethoorn), Boerderijcamping Varsenerveld (Ommen), Bakkerij van der Most (Ommen, Lemelerveld, Dalfsen), Reestlandhoeve (Balkbrug) en ’t Keampke (De Lutte). 

Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands.
In november 2019 is de VisitOost campagne “Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands.” gelanceerd tijdens het MarketingOost symposium. Deze campagne komt dit jaar mooi samen met de "Hier moet je zijn" beweging van NBTC en met de oproep om vooral in Nederland te blijven, want je hoeft niet naar 'daar'. In Overijssel vind je On-Nederlands mooie plekken.

*Dit panel bevat circa 500 personen - uit Overijssel (250) en verspreid over de rest van Nederland (250) - die zich vrijwillig hiervoor hebben aangemeld. Dit onderzoek geeft daardoor geen representatief beeld van de Nederlandse bevolking, maar is gericht op verdiepende inzichten voor de campagnes van MarketingOost.

Publicatiedatum: vrijdag 11 september 2020