Succesvolle samenwerking binnen Grenzeloze Toeristische Innovatie krijgt vervolg

Succesvolle samenwerking binnen Grenzeloze Toeristische Innovatie krijgt vervolg

In de afgelopen drie jaar hebben we hard gewerkt om meer Duitse toeristen te overtuigen onze regio te bezoeken. Binnen het project Grenzeloze Toeristische Innovatie (GTI1) werken we samen met Euregio, Duitse partners en de ondernemers zelf aan het toerusten en ondersteunen van het toeristisch MKB. We hebben een programma voor e-learning, onderzoek en training en we voeren campagne op de Duitse markt. In bijgaand online magazine vind je hiervan de resultaten.

Wij zijn verheugd dat we kunnen mededelen dat dit programma een vervolg krijgt! GTI stopt medio 2019 en dan krijgen we direct een vervolg in de vorm van GTI2 voor een periode van drie jaar.

GTI 2  2019-2022 

In het kader van de digitalisering en de veranderende eisen van de bezoekers, staat de toerismesector voor grote uitdagingen. Die hebben een bijzondere grensoverschrijdende uitwerking en kunnen alleen efficiënt worden aangepakt als we grensoverschrijdend samenwerken. Het doelgericht gebruik van Big Data, het inzetten van User Generated Content en de implementatie van innovatieve methodes langs de gehele Customer Journey zullen bepalend zijn voor de ontwikkelingen in de komende jaren en vormen de centrale pijler in het GTI 2. Door het gebruik van innovatieve maatregelen om deze huidige uitdagingen het hoofd te bieden, dient het vervolgproject als blauwdruk voor toeristische organisaties en bedrijven en bevordert en ondersteunt het hen tegelijkertijd bij de uitvoering van de eigen maatregelen. De combinatie van het bevorderen van de economische kracht van toeristische bedrijven en de grensoverschrijdende samenwerking bij het overwinnen van de huidige uitdagingen, verklaart de noodzaak van een vervolgproject.  GTI 2 start medio 2019.

Publicatiedatum: dinsdag 18 december 2018