Bibliotheek

Inzicht in de doelgroep: Gezellig Lime

Inzicht in de doelgroep: Gezellig Lime

Publicatiedatum dinsdag 30 juli 2013
Regio(s) Nederland
Auteur(s) KennispuntOost

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke belevenissen. Het gedrag van de consument van vandaag begrijpen lukt niet meer uitsluitend op basis van demografische gegevens (bijv. leeftijd, gezinsfase, inkomen). Om een consument te begrijpen is inzicht in iemands wensen, motieven en interesses nodig.

De RecreantenAtlas is een project van Recron en SmartAgent. In de RecreantenAtlas wordt de Nederlandse recreant en vakantieganger gesegmenteerd op basis van wensen, motieven en interesses. Dit resulteert in zeven verschillende leefstijlprofielen: uitbundig geel, gezellig lime, rustig groen, ingetogen aqua, stijlvol en luxe blauw, avontuurlijk / ondernemend paars en creatief en inspirerend rood.

Deze rapportage geeft globaal inzicht in het leefstijlprofiel gezellig lime. Het rapport is samengesteld door KennispuntOost op basis van feiten en cijfers van SmartAgent en Recron.

Gezellig Lime

Recreëren is lekker vrij zijn, rust en ontspanning. Zijn gericht op het eigen gezin, de directe leefomgeving. Het gemiddeld inkomen ligt wat lager, zijn prijsgevoelig. Een braderie of rommelmarkt is gezellig, je komt er altijd wel iemand tegen. Veel gezinnen met wat oudere kinderen en oudere tweepersoonshuishoudens.


Voor meer informatie over deze publicatie kunt u contact opnemen met Annemiek Riefel of Cindy Gelderman.

bekijk / download deze publicatie >