Bibliotheek

Inzicht in de doelgroep: Stijlvol en Luxe Blauw

Inzicht in de doelgroep: Stijlvol en Luxe Blauw

Publicatiedatum dinsdag 30 juli 2013
Regio(s) Nederland
Auteur(s) KennispuntOost

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke belevenissen. Het gedrag van de consument van vandaag begrijpen lukt niet meer uitsluitend op basis van demografische gegevens (bijv. leeftijd, gezinsfase, inkomen). Om een consument te begrijpen is inzicht in iemands wensen, motieven en interesses nodig.

De RecreantenAtlas is een project van Recron en SmartAgent. In de RecreantenAtlas wordt de Nederlandse recreant en vakantieganger gesegmenteerd op basis van wensen, motieven en interesses. Dit resulteert in zeven verschillende leefstijlprofielen: uitbundig geel, gezellig lime, rustig groen, ingetogen aqua, stijlvol en luxe blauw, avontuurlijk / ondernemend paars en creatief en inspirerend rood.

Deze rapportage geeft globaal inzicht in het leefstijlprofiel stijlvol en luxe blauw. Het rapport is samengesteld door KennispuntOost op basis van feiten en cijfers van SmartAgent en Recron.

Stijlvol en luxe blauw

Zelfverzekerd. Vinden dat ze in hun vrijetijd wel wat luxe en stijlvolle ontspanning verdienen. Zakelijk en intelligent. Houden van stijl en klasse, meer gericht op exclusievere vormen van recreatie. Recreëren is ontspanning en afstand nemen van de dynamiek van alledag. Actief sporten en aandacht besteden aan het sociale netwerk (ons soort mensen). Jonge één en tweepersoonshuishoudens  en huishoudens met oudere kinderen.


Voor meer informatie over deze publicatie kunt u contact opnemen met Annemiek Riefel of Cindy Gelderman.

bekijk / download deze publicatie >