Bibliotheek

Leisure Leefstijlen presentatie

Leisure Leefstijlen presentatie

Publicatiedatum dinsdag 24 januari 2017
Regio(s) Overijssel, Nederland, Gelderland
Auteur(s) Kennis & Innovatie

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

Gehele verblijfssector in beeld

De Leisure Leefstijlen geven inzicht in de vakantiewensen- en behoeften van alle Nederlanders. De leefstijlen geven inzicht in de gast in de volle breedte van de verblijfssector van hotel, hostel, pension en B&B tot camping en bungalowpark. 

Waarom Leisure Leefstijlen?

Als we het gedrag van de consument van vandaag willen begrijpen, is kijken naar demografische aspecten als leeftijd, gezinsfase, opleiding of inkomen niet meer voldoende. Deze elementen zijn natuurlijk nog steeds van belang, maar verklaren steeds minder het echte gedrag van de consument. Consumenten kiezen vooral op basis van hun wensen, motieven en interesses. Inzicht in het gedrag van de hedendaagse consument vraagt daarom om een ander type onderzoek: belevingsonderzoek, leefstijlen. Daarbij gaat het om de drijfveren achter het gedrag. Waarom doen mensen de dingen die ze doen? We willen snappen waarom consumenten bepaalde keuzes maken, zodat we daar met producten en diensten op in kunnen spelen.

Het Leisure Leefstijlen model deelt de Nederlandse vakantieganger in zeven doelgroepen in. Zeven doelgroepen of leefstijlen, die elk hun eigen keuzes maken als het om een vakantie in Nederland gaat.

Meer weten?

Voor meer informatie over de Leisure Leefstijlen kunt u contact opnemen met  MarketingOost via 038-468 66 51.

bekijk / download deze publicatie >