Bibliotheek

Regiomonitor Overijssel factsheet

Regiomonitor Overijssel factsheet

Publicatiedatum donderdag 18 september 2014
Regio(s) Overijssel
Auteur(s) Kennis & Innovatie

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

De vrijetijdssector is een onmisbare sector in Overijssel. Vanuit Marketing Impuls Toerisme Overijssel werken de Overijsselse merken samen met ondernemers en overheden aan het ontwikkelen en profileren van de vrijetijdssector.

De ambitie is het vergroten van de naamsbekendheid, om zo een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het aantal bezoekers, bestedingen en uiteindelijk banen. Gezien het belang van deze sector is in Overijssel de behoefte ontstaan aan goede monitoring op regionaal niveau. Hiervoor is de Regiomonitor Overijssel opgezet, door de Kennis en Innovatie-afdeling van het Twents Bureau voor Toerisme en MarketingOost, in samenwerking met onderzoeksbureau Grontmij.

De Regiomonitor is een jaarlijks onderzoek waarin elk A-merk in Overijssel apart gemonitord wordt. De Regiomonitor bestaat uit twee onderdelen: kengetallenonderzoek en consumentenonderzoek. Het kengetallenonderzoek vindt jaarlijks plaats, In 2012 heeft de nulmeting plaatsgevonden. In 2013 is het eerste consumentenonderzoek uitgevoerd, dit wordt driejaarlijks herhaald.

bekijk / download deze publicatie >