Bibliotheek

Trendrapport 2012

Trendrapport 2012

Publicatiedatum zondag 1 januari 2012
Regio(s) Nederland
Auteur(s) The Valley

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

De taak van merken in 2012 (en verder) zal zijn om het de consumenten makkelijker te maken om beslissingen te nemen en hun leven simpeler te maken. Consumenten willen altijd en overal shoppen. Merken moeten leren relevant te blijven voor die consumenten, die steeds meer verwachten dat hun behoeften direct kunnen worden ingevuld. De doorbraak van sociale media, mobile en de dominantie van zoekmachines, hebben de mediamacht bij het publiek gebracht. Het publiek zoekt zelf naar content, bepaalt de relevantie van die content en tevens de autoriteit van de bron. De consument bepaalt daarnaast welke content hij wil zien. In welk formaat, via welk kanaal en op welk moment. De populariteit van adblockers of het ontstaan van bannerblindheid spreekt boekdelen.

Voor de communicatieprofessional van nu betekent dit dat hij nieuwe vaardigheden en online kennis nodig heeft om het merk een relevante (online) propositie te kunnen bieden. Leidende merken staan dus niet stil, maar nemen beslissingen en hebben op die manier de toekomst in eigen hand.


bekijk / download deze publicatie >