Uitkomst enquete vrijetijdsbesteding

UITKOMSTEN ENQUETE VRIJETIJDSBESTEDING IN CORONATIJDEN

Dit weekend zagen we dat veel Nederlanders al enthousiast zijn om in eigen land op vakantie te gaan. Wat zoeken zij precies met oog op recreatie en wat staat er boven aan de wensenlijstjes? 
Hoe kijken consumenten NU aan tegen vakantie en recreatie?

Wat is de eerste activiteit die mensen gaan ondernemen zodra de regels voor de horeca versoepeld worden?  Op welke  manier willen Nederlanders   geïnspireerd worden over uitgaansmogelijkheden in de toekomst?    Hoe willen ze  Overijssel en haar  ondernemers en producten ontdekken? Op deze en andere vragen geeft het  onderzoek van MarketingOost antwoord.

Door een peiling onder respondenten van het VisitOost consumentenpanel, dat is gehouden in de periode van 9 t/m 13 april 2020, krijgen we inzicht in de wensen en behoeften van de consument. Uit de ruim 150 reacties (50%   woonachtig in Overijssel, 50% in de rest van Nederland)  ontstaat een beeld hoe de consument kijkt naar vakantie en recreatie. De vijf belangrijkste conclusies hebben we hierbij op een rij gezet:


 Download de infographic met de  belangrijkste conclusies

Kijk voor meer feiten en cijfers onze pagina 'corona udates - economie breed en in de sector'