Overzicht publicaties

Factsheets Regiomonitor 2016-2017

Factsheets Regiomonitor 2016-2017

maandag 24 juli 2017

De factsheets van de Regiomonitor Overijssel over het jaar 2016. Dé bron van feiten en cijfers over de vrijetijdseconomie (VTE) in Ov...

lees meer >

Factsheet Online Marketing in Duitsland

Factsheet Online Marketing in Duitsland

maandag 29 mei 2017

Euregio, het samenwerkingsverband tussen MarketingOost, Provincie Gelderland en  de Duitse gebieden Niedersachsen en Nordrhein-Westfale...

lees meer >

Factsheet inkomend toerisme

Factsheet inkomend toerisme

woensdag 10 mei 2017

Waar het binnenlands toerisme de afgelopen jaren lijkt te stagneren, zit het inkomend toerisme in de lift. Steeds vaker weten buitenlanders ...

lees meer >

Factsheet Duitse kampeermarkt

Factsheet Duitse kampeermarkt

maandag 10 april 2017

Het Duitse kampeertoerisme zit in de lift en ook Overijssel profiteert daarvan.  Maar hoe boekt de Duitse kampeergast eigenlijk? En hoe...

lees meer >

Factsheet Marktinformatie Duitsland

Factsheet Marktinformatie Duitsland

maandag 10 april 2017

Nederland staat bij Duitsers in de top 3 voor buitenlandse korte vakanties.  Hoeveel besteden zij, hoe zoeken en boeken zij en  ho...

lees meer >

Leefstijlen persona: avontuurlijk paars - cultuurzoeker

Leefstijlen persona: avontuurlijk paars - cultuurzoeker

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Nathan' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Avontuurlijk Paars: hoe ziet zijn vakantie eruit, welke activiteiten o...

lees meer >

Leefstijlen persona: creatief inspirerend rood - cultuurzoeker

Leefstijlen persona: creatief inspirerend rood - cultuurzoeker

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Nina' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Creatief en Inspirerend Rood: hoe ziet haar vakantie eruit, welke activi...

lees meer >

Leefstijlen persona: gezellig lime - cultuurkijker

Leefstijlen persona: gezellig lime - cultuurkijker

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Irma' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Gezellig Lime: hoe ziet haar vakantie eruit, welke activiteiten ondernee...

lees meer >

Leefstijlen persona: ingetogen aqua - cultuurzoeker

Leefstijlen persona: ingetogen aqua - cultuurzoeker

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Margot' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Ingetogen Aqua: hoe ziet haar vakantie eruit, welke activiteiten onder...

lees meer >

Leefstijlen persona: rustig groen - cultuurkijker

Leefstijlen persona: rustig groen - cultuurkijker

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Henk' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Rustig Groen: hoe ziet zijn vakantie eruit, welke activiteiten onderneem...

lees meer >

Leefstijlen persona: stijlvol luxe blauw - cultuurganger

Leefstijlen persona: stijlvol luxe blauw - cultuurganger

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Frederique' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Stijlvol en Luxe Blauw: hoe ziet haar  vakantie eruit, welke ...

lees meer >

Leefstijlen persona: uitbundig geel - cultuurganger

Leefstijlen persona: uitbundig geel - cultuurganger

dinsdag 7 maart 2017

De persona 'Tom' is een verpersoonlijking van het leefstijlprofiel Uitbundig Geel: hoe ziet zijn vakantie eruit, welke activiteiten ondernee...

lees meer >

Leisure Leefstijlen presentatie

Leisure Leefstijlen presentatie

dinsdag 24 januari 2017

Gehele verblijfssector in beeld De Leisure Leefstijlen geven inzicht in de vakantiewensen- en behoeften van alle Nederlanders. De leefstijle...

lees meer >

Smaakmakers van de IJsseldelta

Smaakmakers van de IJsseldelta

donderdag 1 september 2016

Bekijk de publicatie over de Smaakmakers van de IJsseldelta, die in het teken staat van (h)eerlijke streekproducten uit de IJsseldelta.

lees meer >

Uitvoeringsprogramma Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2016-2019

Uitvoeringsprogramma Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2016-2019

woensdag 10 augustus 2016

Download het uitvoeringsprogramma Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2016-2019. Dit vierjarenplan is een integraal programma van dertien partne...

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: Hanzesteden

Factsheet Regiomonitor 2015: Hanzesteden

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van Hanzesteden, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector. &nbs...

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: IJsseldelta

Factsheet Regiomonitor 2015: IJsseldelta

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van IJsseldelta, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector. &nbs...

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: Overijssel

Factsheet Regiomonitor 2015: Overijssel

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van Overijssel, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector.  ...

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: Salland

Factsheet Regiomonitor 2015: Salland

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van Salland, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector.  

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: Twente

Factsheet Regiomonitor 2015: Twente

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van Twente, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector.  

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: Vechtdal Overijssel

Factsheet Regiomonitor 2015: Vechtdal Overijssel

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van Vechtdal Overijssel, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssect...

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015: WaterReijk

Factsheet Regiomonitor 2015: WaterReijk

maandag 8 augustus 2016

Bekijk de factsheet van WaterReijk, met de meest opvallende feiten, cijfers en wetenswaardigheden ten aanzien van de vrijetijdssector.  ...

lees meer >

Regiomonitor Overijssel 2015: Consumentenonderzoek

Regiomonitor Overijssel 2015: Consumentenonderzoek

maandag 8 augustus 2016

De Regiomonitor Overijssel is een combinatie van vier elkaar aanvullende onder- zoeksmodules onder het bedrijfsleven, bezoekers, niet-bezoek...

lees meer >

Regiomonitor Overijssel: Kengetallenonderzoek

Regiomonitor Overijssel: Kengetallenonderzoek

maandag 8 augustus 2016

De sector recreatie en toerisme is in de provincie Overijssel van groot belang. Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de prov...

lees meer >

Crossover Leisure & Zorg, raakvlakken tussen de vrijetijdssector en de zorgsector

Crossover Leisure & Zorg, raakvlakken tussen de vrijetijdssector en de zorgsector

zaterdag 30 april 2016

Onderzoek naar de raakvlakken tussen de vrijetijdssector en de zorgsector.  Zorgtoerisme kan vanuit verschillende invalshoeken bekeken ...

lees meer >

Crossover Leisure & Natuur, de raakvlakken tussen de vrijetijdssector en natuur

Crossover Leisure & Natuur, de raakvlakken tussen de vrijetijdssector en natuur

donderdag 14 april 2016

Als er twee sectoren verbonden zijn, dan zijn het wel Natuur en Leisure. Dat blijkt uit de verkenning ‘Crossover Leisure – Natuu...

lees meer >

Crossover Leisure & Retail, de raakvlakken tussen de vrijetijdssector en de detailhandel

Crossover Leisure & Retail, de raakvlakken tussen de vrijetijdssector en de detailhandel

donderdag 14 april 2016

De Nederlander gaat tijdens zijn vakantie en in zijn vrije tijd graag winkelen en zoekt daarbij met name de binnenstad op. Het funshoppen ne...

lees meer >

Toekomst van de vaste gast

Toekomst van de vaste gast

maandag 21 maart 2016

De vaste gast is in Overijssel goed voor ongeveer 20% van alle binnenlandse vakanties en 23% van alle binnenlandse overnachtingen. Het aanta...

lees meer >

Bewonersonderzoek Vechtdal

Bewonersonderzoek Vechtdal

vrijdag 2 oktober 2015

Provincie Overijssel heeft samen met onderzoeksbureau I&O Research en de vier Vechtdalgemeenten deze zomer voor de derde keer een b...

lees meer >

Cultuurspecial Volkskrant 'Over de IJssel'

Cultuurspecial Volkskrant 'Over de IJssel'

dinsdag 29 september 2015

'Een wereld vol cultuur vind je over de IJssel'  Bekijk de najaarseditie van deze cultuurspecial, die als bijlage is toegevoegd aan de ...

lees meer >

Factsheet recreatief fietsen in Overijssel 2015

Factsheet recreatief fietsen in Overijssel 2015

vrijdag 21 augustus 2015

Vragen of opmerkingen over het onderzoek? Neem gerust contact met ons op via  info@marketingoost.nl  of 038-4686651.

lees meer >

Factsheet recreatief wandelen in Overijssel 2015

Factsheet recreatief wandelen in Overijssel 2015

vrijdag 21 augustus 2015

Vragen of opmerkingen over het onderzoek? Neem gerust contact met ons op via  info@marketingoost.nl  of 038-4686651.

lees meer >

Resultaten fiets- en wandelonderzoek 2015

Resultaten fiets- en wandelonderzoek 2015

donderdag 23 juli 2015

Veel Nederlanders gaan voor het plezier fietsen of wandelen. Het maken van een wandeling - vanaf het huisadres - is zelfs de meest ondernome...

lees meer >

Dagrecreatie & verblijf in Overijssel 2009-2014

Dagrecreatie & verblijf in Overijssel 2009-2014

woensdag 22 juli 2015

Deze publicatie geeft meer inzicht in de ontwikkelingen in de Overijsselse vrijetijdssector. In het bijzonder wordt ingezoomd op het binnenl...

lees meer >

Feiten & cijfers Hanzesteden Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers Hanzesteden Regiomonitor 2014

woensdag 22 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Feiten & cijfers IJsseldelta Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers IJsseldelta Regiomonitor 2014

woensdag 22 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Feiten & cijfers Salland Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers Salland Regiomonitor 2014

woensdag 22 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Feiten & cijfers Vechtdal Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers Vechtdal Regiomonitor 2014

woensdag 22 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Feiten & cijfers WaterReijk Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers WaterReijk Regiomonitor 2014

woensdag 22 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Feiten & cijfers Overijssel Regiomonitor 2014

Feiten & cijfers Overijssel Regiomonitor 2014

vrijdag 17 juli 2015

Onder de vlag van zes verschillende merken worden in de provincie Overijssel (marketing)inspanningen verricht om de regio op de kaart te zet...

lees meer >

Marktkansen voor Overijssel op de Duitse en Belgische markt

Marktkansen voor Overijssel op de Duitse en Belgische markt

woensdag 1 juli 2015

Deze rapportage geeft meer inzicht in de bezoekers en niet-bezoekers aan Overijssel uit België en Duitsland op basis van een kwantitati...

lees meer >

Voorpublicatie fiets- en wandelconsumentenonderzoek

Voorpublicatie fiets- en wandelconsumentenonderzoek

woensdag 1 juli 2015

Doel van het programma Kwaliteitsimpuls Routestructuren is het versterken van de belevings-kwaliteit van de routenetwerken en het – vi...

lees meer >

Kenniskring Gastvrij Overijssel, algemeen

Kenniskring Gastvrij Overijssel, algemeen

dinsdag 30 juni 2015

Algemene presentatie van de Kenniskring Gastvrij Overijssel, gehouden op 29 juni 2015 in Nijverdal.

lees meer >

Kenniskring Gastvrij Overijssel, Blended

Kenniskring Gastvrij Overijssel, Blended

dinsdag 30 juni 2015

Presentatie van Kenniskring Gastvrij Overijssel, over Blended. Gepresenteerd door Lars van Egmond.

lees meer >

Factsheet Regiomonitor 2015

Factsheet Regiomonitor 2015

woensdag 3 juni 2015

De vrijetijdssector is een onmisbare sector in Overijssel. Vanuit Marketing Impuls Toerisme Overijssel werken de Overijsselse merken samen m...

lees meer >

Hanzesteden centraal in Italiaans kampeerblad

Hanzesteden centraal in Italiaans kampeerblad

vrijdag 8 mei 2015

Hanzesteden staat centraal in het belangrijkste Italiaanse kampeerblad Plein Air! Plein Air wordt in alle krant kiosken in heel Italië ...

lees meer >

Manifest Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2.0

Manifest Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2.0

dinsdag 3 maart 2015

Het Manifest 'Heerlijk en Gastvrij Overijssel 2.0' is een gezamenlijk document van diverse partijen die in Overijssel actief zijn binnen de ...

lees meer >

Regiomonitor Overijssel factsheet

Regiomonitor Overijssel factsheet

donderdag 18 september 2014

De vrijetijdssector is een onmisbare sector in Overijssel. Vanuit Marketing Impuls Toerisme Overijssel werken de Overijsselse merken samen m...

lees meer >

De Duitse Gast in Overijssel

De Duitse Gast in Overijssel

donderdag 4 september 2014

Publicatie over de Duitse Gast in Overijssel. Waarom komen ze hier? Wat vinden ze mooi aan deze regio? Dit en meer in deze publicatie.

lees meer >

Presentatie Trends & Ontwikkelingen Overijssel

Presentatie Trends & Ontwikkelingen Overijssel

vrijdag 4 juli 2014

Een Powerpoint presentatie met als belangrijkste aandachtspunten: Trends Overijssel Cijfers Overijssel op een rijtje Landelijke trends kampe...

lees meer >

Nationale Social Media Onderzoek 2014

Nationale Social Media Onderzoek 2014

woensdag 19 februari 2014

Download hier het Nationale Social Media Onderzoek 2014 van Newcom. Een overzicht van de ontwikkeling van social media in Nederland met een ...

lees meer >

Social Media in Perspectief

Social Media in Perspectief

woensdag 19 februari 2014

Aansluitend op het Nationale Social Media Onderzoek 2014 heeft Newcom deze whitepaper gepubliceerd.  Naast het schetsen van een reë...

lees meer >

Van Idee naar PMPC

Van Idee naar PMPC

donderdag 5 september 2013

Zoals u wellicht weet is de ontwikkeling van nieuwe PMPC’s (Product-Markt-Partner-Combinaties) een van de speerpunten in het provincia...

lees meer >

Consumentenonderzoek Boot Holland 2013

Consumentenonderzoek Boot Holland 2013

donderdag 1 augustus 2013

Afgelopen februari hebben de Overijsselse regio’s WaterReijk, het Vechtdal en de IJsseldelta gezamenlijk deelgenomen aan Boot Holland ...

lees meer >

Consumentenonderzoek Fiets en Wandelbeurs 2013

Consumentenonderzoek Fiets en Wandelbeurs 2013

donderdag 1 augustus 2013

In maart 2013 hebben de Overijsselse regio’s Salland, Vechtdal, WaterReijk, de IJsseldelta, Hanzesteden en Twente gezamenlijk deelgeno...

lees meer >

Consumentenonderzoek Zenith 2012

Consumentenonderzoek Zenith 2012

donderdag 1 augustus 2013

In november 2012 hebben de Overijsselse regio’s WaterReijk en Twente gezamenlijk deelgenomen aan de 50 plus beurs van België, Zen...

lees meer >

Algemene presentatie leefstijlprofielen en communicatietips

Algemene presentatie leefstijlprofielen en communicatietips

dinsdag 30 juli 2013

Deze algemene presentatie geeft meer inzicht in doelgroepen segmenteren op basis van de zeven leefstijlprofielen uit de RecreantenAtlas: uit...

lees meer >

Communicatietips leefstijlprofielen

Communicatietips leefstijlprofielen

dinsdag 30 juli 2013

Hoe zorg ik ervoor dat mijn boodschap aankomt bij mijn doelgroep? Deze publicatie bevat concrete tips over de ...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Avontuurlijk Paars

Inzicht in de doelgroep: Avontuurlijk Paars

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Creatief en Inspirerend Rood

Inzicht in de doelgroep: Creatief en Inspirerend Rood

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Gezellig Lime

Inzicht in de doelgroep: Gezellig Lime

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Ingetogen Aqua

Inzicht in de doelgroep: Ingetogen Aqua

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Rustig Groen

Inzicht in de doelgroep: Rustig Groen

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Stijlvol en Luxe Blauw

Inzicht in de doelgroep: Stijlvol en Luxe Blauw

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Inzicht in de doelgroep: Uitbunding Geel

Inzicht in de doelgroep: Uitbunding Geel

dinsdag 30 juli 2013

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke beleve...

lees meer >

Social media gebruik in Nederland per leefstijlprofiel

Social media gebruik in Nederland per leefstijlprofiel

dinsdag 30 juli 2013

Het social media gebruik in Nederland in 2012 op basis van de leefstijlprofielen uit de RecreantenAtlas. Voor meer informatie over deze...

lees meer >

Pleziervaren in Overijssel - voorpublicatie

Pleziervaren in Overijssel - voorpublicatie

woensdag 1 mei 2013

In de zomerperiode 2012 is de enquête ‘Pleziervaren in Overijssel’ afgenomen in verschillende toeristische regio’s i...

lees meer >

MarketScan Belgie 2013

MarketScan Belgie 2013

maandag 1 april 2013

Kennis van de Belgische markt is essentieel om deze markt optimaal te kunnen bewerken. De MarketScan België 2013 van NBTC biedt organis...

lees meer >

Bekendheid Overijsselse regio's 2012

Bekendheid Overijsselse regio's 2012

dinsdag 1 januari 2013

In het kader van de monitoring van het economisch beleid van de provincie Overijssel op het gebied van recreatie en toerisme, heeft NBTC-NIP...

lees meer >

Trends in de vrijetijdssector 2013

Trends in de vrijetijdssector 2013

dinsdag 1 januari 2013

Overzicht van verwachte trends en ontwikkelingen in de vrijetijdssector in 2013. Op basis van deskresearch. Samengesteld door KennispuntOost...

lees meer >

Wandelaars: liever apart en onverhard

Wandelaars: liever apart en onverhard

dinsdag 1 januari 2013

Wandelen is gezond en leuk. Bijna alle Nederlanders wandelen wel eens. Lopen is bovendien een economische factor van betekenis en niet milie...

lees meer >

Kunst en Cultuur Insight

Kunst en Cultuur Insight

zaterdag 1 december 2012

De kunst- en cultuursector heeft te lijden onder de bezuinigingen van het kabinet. In plaats van 900 miljoen is er van 2013 tot 2016 slechts...

lees meer >

Wandelnetwerken in beeld: Een onderzoek naar regionale routenetwerken

Wandelnetwerken in beeld: Een onderzoek naar regionale routenetwerken

zaterdag 1 december 2012

Wandelnet wil wandelen in Nederland de plaats geven die het verdient: een goede mogelijkheid om overal te voet op pad te gaan. Omdat vrijwel...

lees meer >

Groepsaccommodaties in Nederland - trends en ontwikkelingen

Groepsaccommodaties in Nederland - trends en ontwikkelingen

woensdag 21 november 2012

In het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2012 wordt geconcludeerd dat het aantal groepsaccommodaties (= accommodaties met ten m...

lees meer >

Ontwikkeling watersport IJsselmeergebied 2012

Ontwikkeling watersport IJsselmeergebied 2012

donderdag 1 november 2012

Dit rapport geeft inzicht in de ontwikkeling van de watersport in het IJsselmeergebied inclusief Randmeren, hierna te noemen ‘IJsselme...

lees meer >

Meest gastvrije stad 2012

Meest gastvrije stad 2012

woensdag 10 oktober 2012

Het gevoel hebben welkom te zijn en als gast te worden behandeld….. daar gaat het om in de gastvrijheidsbeleving van mensen. Dit geld...

lees meer >

Travel2020 toekomstvisie

Travel2020 toekomstvisie

woensdag 30 mei 2012

In 2020 is de reisbranche gewend geraakt aan de beperkte groei in vakanties en bestedingen. Deze wordt vooral gedreven door de lagere econom...

lees meer >

Kwaliteitsmonitor fietsregio's 2012

Kwaliteitsmonitor fietsregio's 2012

dinsdag 1 mei 2012

Dat Nederland bij uitstek een land is om er met de fiets op uit te trekken behoeft geen betoog. Jaarlijks stappen miljoenen mensen op de fie...

lees meer >

Toeristisch belang verschilt sterk per regio

Toeristisch belang verschilt sterk per regio

dinsdag 1 mei 2012

Nu de vakantietijd aanbreekt kan het bedrijfsleven profiteren van de bestedingen van gasten uit binnenen buitenland. Per regio verschilt het...

lees meer >

Twente Toerisme Monitor 2012

Twente Toerisme Monitor 2012

dinsdag 1 mei 2012

Recreatie en toerisme zijn speerpunten in het gemeentelijke en regionaal beleid in Twente. Door de toeristisch-recreatieve mogelijkheden van...

lees meer >

Empowering inspiration - the future of travel search

Empowering inspiration - the future of travel search

woensdag 1 februari 2012

How will travelers search for travel online in the future? How will technology evolve in the future to provide a smarter user experience? Ho...

lees meer >

#detoeristvanmorgen

#detoeristvanmorgen

zondag 1 januari 2012

In dit verslag worden achtereenvolgend de uitdagingen voor innoverend ondernemen in toerisme geschetst, de doelstellingen en filosofie van d...

lees meer >

Bekendheid Overijsselse regio's 2011

Bekendheid Overijsselse regio's 2011

zondag 1 januari 2012

In het kader van de monitoring van het economisch beleid van de provincie Overijssel op het gebied van recreatie en toerisme, heeft NBTC-NIP...

lees meer >

TNS NIPO B2B marketing barometer

TNS NIPO B2B marketing barometer

zondag 1 januari 2012

Business-to-Businessmarkten (B2B-markten) zijn een vitaal onderdeel van de economie. Toch ontberen B2B-marketeers veelal inzicht in de marke...

lees meer >

Toerisme in Perspectief

Toerisme in Perspectief

zondag 1 januari 2012

In dit rapport wordt op hoofdlijnen een beeld geschetst van trends en ontwikkelingen in het (internationaal) toerisme en de factoren die daa...

lees meer >

Trendrapport 2012

Trendrapport 2012

zondag 1 januari 2012

De taak van merken in 2012 (en verder) zal zijn om het de consumenten makkelijker te maken om beslissingen te nemen en hun leven simpeler te...

lees meer >

Zwembaden van betekenis

Zwembaden van betekenis

zondag 1 januari 2012

Zwembaden leveren een essentiële bijdrage in Nederland als het gaat om zwemveiligheid, leefbaarheid en een aantrekkelijk woon- en vesti...

lees meer >

Meest gastvrije stad 2011

Meest gastvrije stad 2011

woensdag 12 oktober 2011

De gastvrijheidseconomie is van groot economisch en maatschappelijk belang en is naar schatting goed voor een totale omzet tussen de 65 en 8...

lees meer >

De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche

De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche

zaterdag 1 oktober 2011

Hotels, vakantieparken, campings en andere accommodatiehouders hebben de laatste jaren massaal ingezet op Sociale Media. Inmiddels zijn meer...

lees meer >

Feiten en cijfers over de vrijetijdseconomie in Overijssel 2011

Feiten en cijfers over de vrijetijdseconomie in Overijssel 2011

zaterdag 1 oktober 2011

Bijna 1,5 miljoen Nederlanders gingen in 2010 op vakantie in Overijssel. Daarvan werden 1,2 miljoen vakanties bij een toeristische accommoda...

lees meer >

De toekomst van de binnenlandse vakantiemarkt

De toekomst van de binnenlandse vakantiemarkt

donderdag 15 september 2011

De toekomst van de binnenlandse vakantiemarkt op basis van onderzoek van NBTC-NIPO Research. In de presentatie komen de volgende onderwerpen...

lees meer >

Monitor inkomend dagbezoek vanuit Duitsland

Monitor inkomend dagbezoek vanuit Duitsland

donderdag 1 september 2011

Deze samenvatting gaat in op de dagtochten die in Overijssel zijn ondernomen. Welke activiteiten heeft men ondernomen, welke steden of attra...

lees meer >

Inventarisatie sociale media gastvrijheidsbranche

Inventarisatie sociale media gastvrijheidsbranche

vrijdag 1 april 2011

Dit initiatief van Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI), het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen...

lees meer >

Toekomstvisie Waterrecreatie 2025

Toekomstvisie Waterrecreatie 2025

dinsdag 1 maart 2011

Nederlanders leven met water. Grote delen van het land zijn veroverd op het water. Altijd zijn we alert op het gevaar van overstroming. Tege...

lees meer >

Bekendheid Overijsselse regio's 2010

Bekendheid Overijsselse regio's 2010

zaterdag 1 januari 2011

In het kader van de monitoring van het economisch beleid van de provincie Overijssel op het gebied van recreatie en toerisme, heeft NBTC-NIP...

lees meer >

De waarde van cultuur in cijfers

De waarde van cultuur in cijfers

zaterdag 1 januari 2011

De maatschappelijke waarde van de culturele sectoren is hoger dan de maatschappelijke kosten. Cultuur voegt jaarlijks meer toe aan de welvaa...

lees meer >

Steden en streken Merkenonderzoek top 25 steden, streken, provincies

Steden en streken Merkenonderzoek top 25 steden, streken, provincies

zaterdag 1 januari 2011

Voor de gemiddelde Nederlander is Limburg de provincie met de sterkste reputatie. Amsterdam is van alle Nederlandse steden het sterkste merk...

lees meer >

De Friese meren vergeleken

De Friese meren vergeleken

woensdag 1 december 2010

In deze rapportage staat de vergelijking van de positie van de provincie Friesland als watersportgebied met twee Duitse watersportgebieden c...

lees meer >

Ontwikkeling watersport IJsselmeergebied 2010

Ontwikkeling watersport IJsselmeergebied 2010

woensdag 1 december 2010

Dit rapport geeft inzicht in de ontwikkeling van de watersport in het IJsselmeergebied inclusief Randmeren, hierna te noemen ‘IJs...

lees meer >

Wandelnetwerken uit de knoop: aanbevelingen voor de uitvoering van regionale wandelroutenetwerken

Wandelnetwerken uit de knoop: aanbevelingen voor de uitvoering van regionale wandelroutenetwerken

zaterdag 1 mei 2010

Het Wandelplatform wil wandelen in Nederland de plaats geven die het verdient: een goede mogelijkheid om overal te voet op pad te gaan. Omda...

lees meer >

Erratum Twente Toerisme Monitor 2009

Erratum Twente Toerisme Monitor 2009

donderdag 1 april 2010

De Twente Toerisme Monitor is een onderzoek dat beoogd representatieve cijfers te geven voor de recreatie- en toerismesector in Twente. Dit ...

lees meer >

Quick scan - Aangrijpingspunten voor beleid inzake streekproducten in de provincie Overijssel

Quick scan - Aangrijpingspunten voor beleid inzake streekproducten in de provincie Overijssel

maandag 1 maart 2010

Het idee leeft dat juist in een combinatie en wisselwerking van streek- of boerderijproducten met recreatie, toerisme en landschap er mogeli...

lees meer >

Bewust op reis

Bewust op reis

vrijdag 5 februari 2010

Accor hotels, Center Parcs, Weekendjeweg.nl, NS Hispeed en de NS hebben in 2008 het initiatief genomen een overkoepelend consumentenlabel vo...

lees meer >

Bootvakanties van Nederlanders - samenvatting

Bootvakanties van Nederlanders - samenvatting

maandag 1 februari 2010

Gedurende 2009 heeft NBTC-NIPO Research onderzoek gedaan naar bootvakanties van Nederlanders met als doel een volledig beeld te krijgen van ...

lees meer >

Fietsroutenetwerken, onderzoek naar bekendheid en gebruik

Fietsroutenetwerken, onderzoek naar bekendheid en gebruik

maandag 1 februari 2010

Het merendeel (87%) van de Nederlanders fietst wel eens voor het plezier. Van de inwoners van Drenthe, Gelderland, Noord-Holland en Overijss...

lees meer >

Duurzame vakantie: ver van mijn bed of dicht bij huis?

Duurzame vakantie: ver van mijn bed of dicht bij huis?

woensdag 13 januari 2010

Doel van het onderzoek: Inzicht verkrijgen in de houding en het gedrag van de Nederlandse consument ten aanzien van duurzaamheid op het gebi...

lees meer >

Bekendheid Overijsselse regio's 2009

Bekendheid Overijsselse regio's 2009

vrijdag 1 januari 2010

In het kader van de monitoring van het economisch beleid van de provincie Overijssel op het gebied van recreatie en toerisme, heeft NBTC-NIP...

lees meer >

De hotelsector in beeld

De hotelsector in beeld

vrijdag 1 januari 2010

De Nederlandse hotelsector telde in 2009 2.896 bedrijven, onderverdeeld in vijf bedrijfstypen. Volgens het bedrijfschap Horeca en Catering v...

lees meer >

Onderzoek inkomend toerisme 2009

Onderzoek inkomend toerisme 2009

vrijdag 1 januari 2010

Toerisme is wereldwijd een van de belangrijkste groeisectoren. Ook voor de Nederlandse economie is de toeristische sector van groot belang. ...

lees meer >

Het marktaandeel van streekproducten

Het marktaandeel van streekproducten

dinsdag 1 december 2009

Dit rapport beschrijft de resultaten van het onderzoek dat Motivaction in opdracht van de Taskforce Multifunctionele Landbouw uitvoerde. Het...

lees meer >

Twente Toerisme Monitor 2009

Twente Toerisme Monitor 2009

dinsdag 1 december 2009

Recreatie en toerisme zijn speerpunten in het gemeentelijke en regionaal beleid in Twente. Door de toeristisch-recreatieve mogelijkheden van...

lees meer >

Festivalonderzoek Overijssel

Festivalonderzoek Overijssel

donderdag 1 oktober 2009

In 2009 worden er diverse festivals in de provincie Overijssel gehouden. Een straatonderzoek tijdens vier festivals heeft tot doel een beter...

lees meer >

Bekendheid Overijsselse regio's 2008

Bekendheid Overijsselse regio's 2008

donderdag 1 januari 2009

In het kader van de monitoring van het economisch beleid van de provincie Overijssel op het gebied van recreatie en toerisme, heeft NBTC-NIP...

lees meer >

Koppeling Gastvrij Nederland - Continu Vakantie Onderzoek, 2009

Koppeling Gastvrij Nederland - Continu Vakantie Onderzoek, 2009

donderdag 1 januari 2009

RECRON is in 2008 gestart met Gastvrij nederland. Het onderzoek Gastvrij nederland bracht fundamentele vragen en opgaven voor de hele verbli...

lees meer >

Op verkenning - onderzoek naar toeristisch kamperen in Gelderland en Overijssel 2008

Op verkenning - onderzoek naar toeristisch kamperen in Gelderland en Overijssel 2008

maandag 1 december 2008

Het GOBT krijgt via verschillende kanalen (ondernemers, media, gemeenten, onder­zoeksdata) signalen dat de kampeersector onder druk staa...

lees meer >