Om te bepalen hoe wij onze campagnes insteken gebruiken we het See, Think, Do en Care-model van Google. Elke fase van dit model kent zijn eigen zet aan middelen en doelstellingen. Dat is de leidraad bij wat wij de customer journey noemen: we wekken eerst de belangstelling op voor Overijssel of specifiek een regio. Vervolgens inspireren we personen die interactie met ons hebben, bijvoorbeeld met vervolg-banners. De content hiervan bevat specifiekere informatie die aansluit op hun interesses. Uiteindelijk ‘pushen’ we aanbod dat het beste bij hun past, zodat de doelgroep overgaat tot aankoop. De laatste stap in het model is het binden van de doelgroep, denk aan fan worden van de social kanalen en inschrijven op een nieuwsbrief. Uiteindelijke doel is dat deze mensen een vakantie boeken bij onze aangesloten ondernemers en ons blijven volgen via social media.
Per kwartaal werken wij de resultaten bij van onze campagnes. Zo meten wij het bereik van onze platformen en hoeveel conversies dit bereik oplevert. Ook het bereik van persuitingen en de resultaten van social media en advertising campagnes worden strak gemonitord, zodat we kunnen bijsturen waar nodig.
Wil je weten wat de resultaten zijn van onze nationale campagne? Of ben je benieuwd naar de rapportages van de regio’s? Bekijk ze hier! In de rapportages zie je ook gelijk een overzicht van onze mijlpalen en een een planning van komende uitingen of campagnes.
Benieuwd naar meer voorbeelden of wil je weten wat we voor jouw regio of organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.
En wij houden je op de hoogte van de het laatste nieuws uit de regio.