Fill 1 Fill 1

Twente speelt met campagne in op Schiphol drukte

Group 10 7 juni 2022

Uit de NBTC-vakantiesentiment peiling bleek vorige maand dat 41% van de Nederlanders met vakantieplannen nog moet boeken. Een bestemming dichtbij huis blijkt voor 31% een belangrijke afweging te zijn in het oriëntatieproces. Toch zijn er momenteel grote problemen met de drukte op Schiphol. En de verwachting is dat deze drukte er ook nog is tijdens de zomervakantie. Twente Marketing geeft gehoor aan de oproep om Schiphol te ontlasten en speelt met een creatieve boodschap in op de situatie. Met als doel last-minute boekers te overtuigen om voor een vakantie in Twente te kiezen.

Twentse accommodaties nog vrij tijdens zomervakantie
Twente is vanaf veel plekken in Nederland slechts een uur tot anderhalf uur rijden. Het avontuur ligt dus letterlijk om de hoek. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 73% van de Nederlanders vindt dat er in Overijssel, de provincie waar Twente onderdeel van uitmaakt, nog veel te ontdekken valt (bron: imago-onderzoek 2021, MarketingOost). Dat maakt Twente tot een interessante bestemming om de last-minute boekers te overtuigen om voor zomervakantie in Twente te kiezen.

Vakantie wordt sinds covid-19 door Nederlanders steeds korter voor vertrek geboekt, zo blijkt uit een onderzoek naar zoek- en boekgedrag van vakantiegangers (Zoover Vakantiemonitor, 2021). Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “Ondernemers in de vrijetijdssector geven aan dat zij met name op de doordeweekse dagen én in de zomervakantie nog plek hebben. Zowel de campinghouder als de hotelier geeft dit signaal af. Een vakantie boek je met name om weer even tot jezelf te komen, waarbij de verandering van omgeving een belangrijke rol speelt. De afgelopen jaren is gebleken dat dat net zo goed in Nederland kan. Daarnaast helpen we ook nog eens Schiphol door last-minute boekers te overtuigen om deze zomer voor een bestemming dichtbij huis te kiezen.”

Twente populair sinds corona
Twente is gelegen in Overijssel, de provincie die na Utrecht vorig jaar de grootste groei in overnachtingen heeft weten te realiseren (bron: CBS 2021). Twente Marketing wil deze groei graag vasthouden. Twente biedt vakantiegangers een rijk cultureel aanbod in combinatie met natuur & ruimte. Het is een aantrekkelijke plek met oprechte aandacht voor elkaar in zowel de dorpen als de steden. Dit is terug te zien in de welvaartcijfers over gezondheid en tevredenheid met het leven. Die cijfers liggen in Twente gemiddeld hoger dan in de rest van Nederland (Twente Index). Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Die doelgroep willen we vasthouden”.

Wellicht ook interessant

Nieuws
Trotse inwoners spreken zich uit: Toerisme belangrijk, maar met oog voor leefbaarheid!
Nieuws
Succesvolle lancering verrassend ‘Kleinste Mobiele Museum’
Contact
Fill 1