Fill 1 Fill 1

Twente verleidt Nederlander voor najaarsbezoek

Group 10 9 oktober 2023

Uit de meest recente meting van het vakantie sentiment onderzoek van NBTC (bron) blijkt dat 46% van de Nederlanders al bezig is met hun volgende vakantie. Hierbij kijkt men al vooruit naar het nieuwe jaar, maar een grote groep wil ook in het najaar nog weg. Reden voor Twente Marketing, onderdeel van MarketingOost, om een najaarscampagne te voeren. Van 9 t/m 22 oktober zijn outdoor uitingen zichtbaar in de Randstad. De beelden en boodschap moeten de consument verleiden om voor Twente te kiezen.

Oktober populaire vakantiemaand
In Overijssel vindt gemiddeld 10% van de overnachtingen per jaar plaats in oktober (bron: Statistiek Logiesaccommodaties – CBS). Ook de vooruitzichten voor de herfstvakantie zijn tot nu toe erg positief. Zowel de omzet (+12,9%) als het aantal reserveringen (+7,9%) lopen voor ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (bron: NRIT/ Stratech). Oktober is dus een populaire vakantiemaand. Een gegeven dat potentie biedt aan Twente om juist in deze periode goed zichtbaar te zijn als regio om je vrije tijd door te brengen.

All-inclusive op z’n Twents
Uit het vakantie sentiment onderzoek van NBTC blijkt dat voor 76% van de Nederlanders een verblijf op een rustige plek belangrijker is dan een bestemming dichtbij, stijgende prijzen of flexibele voorwaarden. Een mooi haakje voor Twente Marketing om de campagne op in te spelen. Zo kun je in de winter voor een zonnige (drukke) all-inclusive in het buitenland kiezen, maar in Twente heb je niet veel nodig voor het all-inclusive gevoel. Goed gezelschap en mooie natuur is al voldoende. Dat is all-inclusive op z’n Twents.

Twentse identiteit kracht van de regio
Twente Marketing gelooft in de kracht van het Tukkerschap. Daarom staat de Twentse identiteit al jaren centraal in de campagnes van Twente. In Twente doen ze vaak de dingen nét even anders. Oftewel: op z’n Twents. In diverse campagnebeelden zie je, met een kwinkslag en knipoog, wat dat inhoudt. In de online doorvertaling van de outdoor-campagne wordt de consument getipt op de mooiste wellness locaties, nieuwste food-hotspots of uitjes in de herfstvakantie.

Kijk voor meer informatie op www.visittwente.nl.

Wellicht ook interessant

Nieuws
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
Nieuws
Trotse inwoners spreken zich uit: Toerisme belangrijk, maar met oog voor leefbaarheid!
Contact
Fill 1