Uit onderzoek van de RekreaVakkrant (augustus 2022) blijkt dat de regio Twente een bovengemiddelde groeier is als het gaat om de populariteit van kampeerterreinen sinds de corona pandemie. Vorig jaar bleek al dat de Nederlander Twente steeds beter weet te vinden. Zo heeft Twente, na Utrecht, vorig jaar de grootste groei in overnachtingen gerealiseerd (bron: CBS 2021). Twente Marketing wil deze groei vasthouden. Met name in de periode oktober t/m maart is nog ruimte om bezoekers te ontvangen.
Twente en Ootmarsum in de lift
De RekreaVakkrant heeft onderzoek gedaan naar de zoekvolumes van kampeerterreinen als gevolg van de corona pandemie. De populairste plaatsen en streken in Nederland op het gebied van kampeerterreinen zijn onder de loep genomen. Twente telt gemiddeld maandelijkse 9.579 zoekopdrachten en behoort daarmee tot de top 10 van meest interessante plaatsen en streken voor een campingvakantie. In de eerste helft van 2022 zie je zelfs dat Twente en Ootmarsum (met respectievelijk 110% en 150% groei t.o.v. 2019) tot de top 5 bovengemiddeld groeiers behoren.
Campagne moet bezoek in laagseizoen aanjagen
Twente Marketing wil deze groei in bezoekers én in populariteit graag vasthouden en ziet vooral kansen om het bezoek in het laagseizoen aan te jagen. Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoger opgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Die doelgroep willen we vasthouden en met name verleiden om te kiezen voor een (mid-)weekje Twente in het laagseizoen”. Dat is de reden dat Twente Marketing haar radio-commercial met de boodschap “Schitteren op je werk door afwezigheid. Boek een weekje Twente” heeft verlengd.
De radiocommercial is in spitstijden op Radio 2 uitgezonden van 12 t/m 23 september en wordt herhaald van 3 t/m 14 oktober. De commercial wordt versterkt met een onlinecampagne via de kanalen van Visit Twente.
En wij houden je op de hoogte van de het laatste nieuws uit de regio.