Fill 1 Fill 1

Verbinding én kansen: terugblik MarketingOost Symposium

Group 10 1 december 2022

 

Op donderdag 24 november was Schouwburg Odeon (Zwolle) het thuis van ons MarketingOost Symposium. Na anderhalf jaar kwamen diverse mensen uit het vrijetijdslandschap samen voor een dag vol inspiratie, discussie en netwerken. Hieronder blikken we terug op het programma en de boodschap van de deelnemers. We kijken terug op een waardevolle dag en willen alle bezoekers bedanken voor hun aanwezigheid!  

 

De regiobijeenkomsten
In de ochtend konden bezoekers deelnemen aan één van de regiobijeenkomsten of een bezoek brengen aan Museum de Fundatie. Rolf Halverhout (Vechtdal) kijkt terug op een positieve ochtend: ”Wat een mooie opkomst met veel bekende maar ook nieuwe gezichten. Heel leuk om na een jaar achter de schermen aan de doorontwikkeling van het Vechtdal-merk te hebben gewerkt het nu te kunnen presenteren. Helemaal mooi dat na de preview van de nieuwe website er spontaan geapplaudisseerd werd.Ook Vera Doornhegge-Buwalda en Carolien Nederlof (Hanzesteden) beamen dat dit een uitstekende gelegenheid was om betrokken en geïnteresseerden bij te praten over het Hanzejaar2023 wat volgend jaar op de agenda staat: ”Wát een dynamiek in de zaal, heel fijn! Veel vragen en veel ideeën over Hanzejaar kwamen langs. En wat vooral erg fijn was: aan het einde van de sessie werden telefoonnummers en emailadressen veelvuldig met elkaar gedeeld om weer extra plannen te smeden en samen te werken. Missie geslaagd!”.  

De boodschap van de sprekers
Als wij het concept van ‘elkaar helpen’ omarmen, dan betekent dat je ook je eigen kwetsbaarheid durft te tonen. Dat betekent dat je begrijpt dat het gaat om geven en nemen en dat je bereid bent om iets van jezelf op te offeren om samen verder te komen.” Deze krachtige boodschap gaf spreker Richard de Hoop aan de aanwezigen mee tijdens zijn swingende lezing, waarna hij iedereen liet zien hoe samenwerken draait om onderling de harmonie vinden: ”Het betekent vooral dat om hulp vragen, nooit een belemmering hoeft te zijn. Je geeft de ander de kans om zijn of haar talent verder te ontwikkelen.” Samen met trendwatcher Adjiedj Bakas was hij verantwoordelijk voor het meegeven van nieuwe inzichten aan het publiek, zoals alle ondernemers in de zaal. Hierbij werd dus niet alleen de toekomst besproken, maar ook hoe je in het huidige vrijetijdslandschap samen aan die toekomst kan werken.  

Geluiden uit het veld 
Dat we alleen samen verder komen in deze tijd vol uitdagingen, was ook de boodschap van de bestuurders en ondernemers in Overijssel. Op het podium werden diverse gesprekken gevoerd met collega’s van MarketingOost en ondernemers. In de onderstaande video zie je de geluiden die we ophaalden over vijf belangrijke thema’s door heel Overijssel, uit het veld én bij de bestuurders.  

Conclusie
Voor ons als MarketingOost was het een dag vol inspiratie, maar ook vol verbinding en netwerkmogelijkheden. We hopen dat al onze bezoekers ook zo terugkijken op de dag. Zijn er plannen ontstaan of heb je vragen waarmee één van onze afdelingen jou verder zou kunnen helpen? Neem dan vooral contact op met ons, via info@marketingoost.nl.  

Aftermovie
Heb je het evenement gemist óf wil je nog even nagenieten: bekijk dan onze korte sfeerimpressie hieronder! 

Wellicht ook interessant

Nieuws
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
Nieuws
Trotse inwoners spreken zich uit: Toerisme belangrijk, maar met oog voor leefbaarheid!
Contact
Fill 1