Fill 1 Fill 1

‘Zwolle Got Talent’ voor innovatieve ondernemers

Group 10 8 september 2022

Exposure in de Week van de Duurzaamheid

ZWOLLE – Impactvolle ondernemers kunnen zich in de Week van de Duurzaamheid (8-15 oktober) presenteren aan de stad. Daarvoor lanceren Gemeente Zwolle en ImpactmakersZwolle in samenwerking met Zwolle Marketing de zakelijke battle ‘Zwolle Got Talent’. In Zwolle Got Talent krijgen betekenisvolle ondernemers de kans om zich extra te profileren op de thema’s klimaatbestendigheid, inclusiviteit en circulariteit. Ondernemers die uitblinken in (één van) deze thema’s, worden opgeroepen om een elevator pitch op te sturen. Zij maken dan kans op een professionele korte bedrijfsvideo verzorgd door filmmaker Jonathan Mak.

Drie categorieën
De drie thema’s klimaatbestendigheid, inclusiviteit en circulariteit zijn dan ook meteen de categorieën van Zwolle Got Talent. Zwolse ondernemers presenteren in de battle hoe ze de wereld duurzamer willen maken op het gebied van mens, dier en milieu. “Zie jij jezelf als voorloper in duurzaam ondernemen? Doe dan mee met Zwolle Got Talent. Vertel in een elevator pitch waarvoor je staat, welke impact jouw onderneming heeft en/of wat jouw innovatieve product of aanpak is. Voor iedere categorie wordt een winnaar gekozen”, leggen de organisatoren Eline Stolk en Evianne Beijeman van ImpactmakersZwolle uit.

Elevator Pitch
Deelnemen is eenvoudig. Ondernemers kunnen zich tot uiterlijk 18 september met een elevator pitch aanmelden. Zwolse ondernemers die aantoonbaar bezig zijn met duurzaamheid, waarvan het bedrijf gebouwd is rondom een maatschappelijke innovatie en een oplossing biedt op het gebied van klimaatbestendigheid, circulariteit en/of inclusiviteit, worden gestimuleerd om zich aan te melden voor Zwolle Got Talent. Een deskundige jury bepaalt op vrijdag 23 september per categorie welke ondernemer de gelukkige winnaar is. Zij winnen een door Jonathan Mak gemaakte bedrijfsvideo. De Zwolse filmmaker is bekend van de korte film over Zwolle die vorig jaar viral ging.

Belevingsroute
De bedrijfsfilm wordt ook getoond op de Belevingsroute die 15 oktober de Week van de Duurzaamheid afsluit. Het publiek maakt dan kennis met lokale ondernemers en initiatieven die de stad duurzamer of inclusiever maken. Tijdens de route ontmoeten ondernemers nieuwe klanten. Kijk voor alle informatie over de route op Belevingstour door de binnenstad van Zwolle. De video is daarna ook te zien op de social media-kanalen van Gemeente Zwolle, Zwolle Marketing en Impactmakers Zwolle.

Week van de Duurzaamheid
Tijdens de Week van de Duurzaamheid worden verschillende activiteiten voor de tweede keer georganiseerd door ImpactmakersZwolle. Dit jaar is het nog interactiever en toegankelijker voor het grote publiek. Bij de vorige editie hebben bijna honderd organisaties zich verbonden aan de Week van de Duurzaamheid, waar ze lieten zien welke toegevoegde waarde ze voor de maatschappij hebben. Ook deze keer verwachten de initiatiefnemers veel belangstelling voor de activiteiten, zoals de belevingstour in de binnenstad, de impactlunch en de zakelijke battle Zwolle Got Talent.

ImpactmakersZwolle
Het doel van ImpactmakersZwolle is dat duurzaamheid niet meer een begrip op zich is, maar de normaalste zaak van de (toekomstbestendige) wereld wordt. Dat we niet meer duurzaam ‘doen’, maar simpelweg zo zijn. Tijdens de Week van de Duurzaamheid zet ImpactmakersZwolle, samen met ondernemers uit de gemeente Zwolle, een flinke stap in die richting.

Voor meer informatie over de activiteiten van ImpactmakersZwolle in de Week van de Duurzaamheid vind je op www.impactmakerszwolle.nl.

Wellicht ook interessant

Nieuws
Campagne ‘Hey Nachbar komm mal drüber!’ op ludieke wijze gelanceerd in Nordhorn
Nieuws
Noordwest-Overijssel krijgt nieuw wandelnetwerk
Contact
Fill 1