Landelijke Cultuurcampagne 'Zomer in Zwolle' van start

Landelijke Cultuurcampagne 'Zomer in Zwolle' van start

De Zwolse cultuurpartners gaan – in samenwerking met Zwolle Marketing - de campagne ‘Zomer in Zwolle’ lanceren. In de spotlights staat een topcollectie aan optredens, kunst, boeken en aansprekende tentoonstellingen, aangevuld met zomerse stadswandelingen, evenementen en festivals die het rijke culturele aanbod van Zwolle voor toerist en bewoner compleet maken.

LANDELIJKE CAMPAGNE
Maandag 22 juni start  een reeks landelijke radiospots, die te beluisteren zijn op Radio 1. In diezelfde week verschijnt de eerste uiting in OverUIT. Op 4 juli verschijnt een paginagrote uiting over Zwolle in de weekendmagazines van Trouw en de Volkskrant. Fysiek is de campagne zichtbaar via de campagneborden langs de toegangswegen in Zwolle en op drukbezochte NS stations. Via online campagnes, free publicity, gezamenlijke contacten en arrangementen worden bezoekers uit het hele land verleid tot een bezoek aan de Hanzestad: ‘Vier de zomer in Zwolle!’

Zomer in Zwolle 

ZOMERS TOTAALAANBOD
Naast het aanbod van zomerse tentoonstellingen in Museum de Fundatie en Waanders In de Broeren wordt ook het overige cultuur- en evenementenaanbod in Zwolle meegenomen in de campagne. Hot spots als Stedelijk Museum Zwolle, Zwolse Theaters, Poppodium Hedon, IJsselhallen en Museum de Fundatie – Kasteel ’t Nijenhuis worden gepromoot. Verder wordt er een zomerse flyer in de binnenstad en op campings in de regio verspreid en wordt het totaaloverzicht via www.zomerinzwolle.nl gepresenteerd. Doel van de campagne is meer bezoekers trekken door het Zwolse cultuuraanbod bekend te maken en daarmee de lokale economie stimuleren. 

Publicatiedatum: maandag 22 juni 2015