Het is ons weer gelukt! MarketingOost is met Cowfluencer Liesje22 genomineerd voor de X festival Awards 2021. In de categorie “People’s Choice Awards” neemt de Twentse case het op tegen cases uit Japan en Griekenland. Het X Festival Awards 2021 wordt georganiseerd door Digital Tourism Think Tank. Een internationaal netwerk van destinatiemarketingorganisaties waarin kennis en inspiratie wordt uitgewisseld over branche. Breng nu je stem uit! Dit kan tot vrijdag 10 december!
De Cowfluencer (corona)campagne kon al eerder op veel lof rekenen vanuit het buitenland. Zo won MarketingOost vorig jaar nog de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury bij de Lovie Awards (Europese onderscheiding voor meest opvallende producties op internet) met deze case.
Over Liesje22
De uitbraak van het coronacrisis beïnvloede vorig jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. Liesje trok meer dan anderhalf miljoen kijkers naar de oostelijke provincie. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer. Bekijk hier de video van deze case.
En wij houden je op de hoogte van de het laatste nieuws uit de regio.