Fill 1 Fill 1

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

Group 10 13 september 2021

September en oktober blijven populaire periodes om er nog even op uit te gaan in Nederland. MarketingOost speelt met de campagne van VisitOost in op deze behoefte. Door het inzetten van een TV-commercial wordt Overijssel dit najaar extra in de spotlights gezet om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en mensen vast ideeën te geven voor hun vakantie in 2022.

Rust, ontspanning en meren zijn in trek
Vanuit het Leefstijlvinder onderzoek natuurbeleving, dat in 2021 is uitgevoerd, komt naar voren dat men voornamelijk voor rust en ontspanning natuurgebieden bezoekt. Bijna een kwart wil vooral nieuwe plekken ontdekken. Bezoekers komen voornamelijk voor rust en ontspanning en om nieuwe plekken te ontdekken. Daarbij worden plassen en meren als één van de meest aantrekkelijke gebieden gekenmerkt. Hoewel tweederde al minimaal 1x per maand een natuurgebied bezoekt, wil meer dan de helft dit eigenlijk vaker doen, vandaar dat we vanuit MarketingOost het Nationaal Park Weerribben-Wieden extra onder de aandacht brengen.

Najaarscampagne Overijssel
De interesse in natuurbeleving komt samen met de VisitOost commercial die tot en met 15 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Weerribben-Wieden. De meren en de wijdsheid van het gebied geven de kijker het gevoel dat ze in Zweden zijn, maar het is gewoon in het on-Nederlandse Overijssel.

Naast de TV commercial is er een spot opgezet speciaal voor social media, waarin nog meer beelden vanuit het prachtige Weerribben-Wieden te zien zijn. Ook daar wordt de vergelijking gemaakt naar het on-Nederlandse landschap. Ook hebben we samenwerkingen met Libelle.nl, NS Spoor digitaal, RTV Oost en Lonely Planet. In alle middelen komt Overijssel met haar diversiteit voor het voetlicht.

Mini-magazine De Ontdekker
Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost magazine gelanceerd. Een compacte PDF die op het juiste moment in het zoekgedrag van de consument naar boven komt om gratis in de mailbox te ontvangen. Er was al een editie “kindervakantie”, deze week gaan ook de edities “natuurvakantie” en “culturele stedentrip” live.

Wellicht ook interessant

Onderzoek
MarketingOost lanceert eerste datahub in de vrijetijdseconomie
Blogs
Een beetje reuring graag
Contact
Fill 1