Bibliotheek

De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche

De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche

Publicatiedatum zaterdag 1 oktober 2011
Regio(s) Nederland
Auteur(s) Marketingbureau Deniels

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

Hotels, vakantieparken, campings en andere accommodatiehouders hebben de laatste jaren massaal ingezet op Sociale Media. Inmiddels zijn meer dan de helft van de accommodatiehouders actief met deze media en de populariteit ervan heeft gezorgd voor een wildgroei aan commerciële Twitteraccounts, Facebookprofielen en zo meer. Maar heeft dit allemaal wel zin gehad? En zit de gast te wachten op “sociale” acties vanuit het toeristische bedrijfsleven?

Marketingbureau Deniels heeft deze vragen onderzocht onder 1.132 Nederlanders. Deniels heeft specifiek gekeken hoe de marketing en communicatie van Nederlandse accommodatiehouders via Sociale Media het zoek- en boekgedrag van vakantiegasten beïnvloeden. En nee, de huidige “reclames” hebben niet veel zin op deze media. Maar dat betekent niet dat Sociale Media geen invloed hebben. In tegendeel: sommige Sociale Media zijn van doorslaggevend belang bij het zoeken en boeken van een accommodatie.

In deze rapportage vindt u een samenvatting van dit onderzoek. U krijgt aan de hand van de resultaten en analyse meer en nieuwe inzichten in de werking van marketing en communicatie op Sociale Media. En als bonus geven wij u een aantal handzame tips voor een succesvolle aanpak binnen de Sociale Media.


bekijk / download deze publicatie >