Bibliotheek

Inzicht in de doelgroep: Uitbunding Geel

Inzicht in de doelgroep: Uitbunding Geel

Publicatiedatum dinsdag 30 juli 2013
Regio(s) Nederland
Auteur(s) KennispuntOost

bekijk / download deze publicatie >

Beknopte samenvatting

De consument van nu is een levensstijl consument. De hedendaagse consument gaat op zoek naar unieke, bijzondere en vooral authentieke belevenissen. Het gedrag van de consument van vandaag begrijpen lukt niet meer uitsluitend op basis van demografische gegevens (bijv. leeftijd, gezinsfase, inkomen). Om een consument te begrijpen is inzicht in iemands wensen, motieven en interesses nodig.

De RecreantenAtlas is een project van Recron en SmartAgent. In de RecreantenAtlas wordt de Nederlandse recreant en vakantieganger gesegmenteerd op basis van wensen, motieven en interesses. Dit resulteert in zeven verschillende leefstijlprofielen: uitbundig geel, gezellig lime, rustig groen, ingetogen aqua, stijlvol en luxe blauw, avontuurlijk / ondernemend paars en creatief en inspirerend rood.

Deze rapportage geeft globaal inzicht in het leefstijlprofiel uitbundig geel. Het rapport is samengesteld door KennispuntOost op basis van feiten en cijfers van SmartAgent en Recron.

Uitbundig Geel

Echte levensgenieters. Houden van samen met anderen actief en sportief recreëren. Vaak jonge gezinnen. Zoeken graag de gezellige drukte op, recreëren is lekker eten, genieten en leuke dingen doen. Beschikken over iets meer budget dan gemiddeld.


Voor meer informatie over deze publicatie kunt u contact opnemen met Annemiek Riefel of Cindy Gelderman.

bekijk / download deze publicatie >